عکس از دختری که دندان قروچه داره

دندان قروچه چیست

اگر دندان قروچه دارید، ممکن است به طور ناخودآگاه هنگام بیداری دندانهای خود را بفشارید، شما میتوانید برای درمان دندان قروچه از بهترین دندانپزشک در تهران کمک بگیرد.

بررسی اجمالی

دندان قروچه وضعیتی است که در آن دندانهای خود را به هم می سایید، قروچه میکنید یا به هم فشار میدهید. اگر دندان قروچه دارید، ممکن است به طور ناخودآگاه هنگام بیداری دندانهای خود را بفشارید(براکسیسم بیدار). یا در هنگام خواب آنها را بفشارید یا به هم بکوبید (براکسیسم خواب).

علائم

دندان قروچه یا فشردن دندانها، که ممکن است به اندازه کافی بلند باشد تا شریک خواب شما را بیدار کند.

دندانهایی که صاف، شکسته، بریده شده یا لق شده اند.

مینای دندان فرسوده شده، لایه های عمیقتر دندان شما را آشکار میکند.

افزایش درد یا حساسیت دندان.

عضلات فک خسته یا سفت، یا فک قفل شده که به طور کامل باز یا بسته نمی شود.

درد یا درد فک، گردن یا صورت.

دردی که شبیه گوش درد است، اگرچه در واقع مشکلی برای گوش شما نیست.

سردرد مبهم که از شقیقه ها شروع می شود.

آسیب ناشی از جویدن در قسمت داخلی گونه شما.

اختلال در خواب.

زمان مراجعه به پزشک

اگر هر یک از علائم ذکر شده در بالا را دارید یا نگرانیهای دیگری در مورد دندانها یا فک خود دارید، به دندانپزشک یا پزشک خود مراجعه کنید.

اگر متوجه شدید که کودکتان دندان قروچه میکند، یا علائم دیگری از دندان قروچه دارد، حتماً در جلسه بعدی دندانپزشکی فرزندتان به آن اشاره کنید.

علل

دندان قروچه بیدار ممکن است به دلیل احساساتی مانند اضطراب، استرس، عصبانیت، ناامیدی یا تنش باشد. یا ممکن است یک استراتژی مقابله ای یا یک عادت در حین تمرکز عمیق باشد.

دندان قروچه خواب ممکن است یک فعالیت جویدن مرتبط با خواب باشد که با برانگیختگی در طول خواب مرتبط است.

آسیب به دندانها، ترمیم ها، تاج یا فک شما.

سردردهای تنشی.

درد شدید صورت یا فک.

اختلالاتی که در مفاصل گیجگاهی فکی (TMJs) که درست در جلوی گوش شما قرار دارند، رخ میدهند، که ممکن است هنگام باز و بسته کردن دهانتان صدای کلیک کردن به نظر برسد.

جهت رزرو آنلاین کلیک کنید

عکس از دختری که دندان قروچه داره