عکس از لق شدن ایمپلنت دندان

علت لق شدن ایمپلنت دندان

لق شدن ایمپلنت دندان/ در حالت ایده‌آل، ایمپلنت‌های دندانی باید خوب و محکم بمانند. متأسفانه، همیشه این واقعیت نیست. دندانپزشک شما می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که ایمپلنت دندان شل شده شما قبل از افتادن یا منجر به مشکلاتی شود که می تواند زندگی و سلامت شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل ضروری است که هنگام بروز مشکل مشورت کنید.

علائم لق شدن ایمپلنت دندان

اغلب بیمار می تواند به تنهایی تشخیص دهد که بخشی از پروتز شل شده است. لمس آن با زبان یا انگشتان ممکن است برای تشخیص مشکل کافی باشد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر ضروری است که بلافاصله با دندانپزشک تماس بگیرید.
علائم لق شدن ایمپلنت دندان عبارتند از:
  • حرکت دندان مصنوعی
  • درد، به خصوص هنگام جویدن
  • لثه های فرو رفته
  • خونریزی هنگام لمس
  • تغییر رنگ در ناحیه آسیب دیده
  • افتادن کلاهک دندان

اگر متوجه این علائم شدید و آنها را به دندانپزشک خود گزارش دهید، احتمالاً عکس رادیوگرافی انجام خواهد داد. سپس یک بازرسی بالینی نشان می دهد که کدام قسمت در حال حرکت است، زیرا ممکن است خود ایمپلنت نباشد.
بیشتر اوقات، این تکیه گاه یا تاج است که شل است. این خبر خوبی است، زیرا ممکن است نیازی به برداشتن کل فیکسچر ایمپلنت از استخوان نباشد. با این وجود، تمام تحرکی که با ایمپلنت انجام می شود بد است و باید در اسرع وقت با آن برخورد شود.
در مواردی که یک ایمپلنت از دو یا چند تاج یا حتی یک دندان مصنوعی پشتیبانی می کند، تشخیص و درمان ممکن است دشوارتر باشد.

علل لق شدن ایمپلنت دندان

برخی از مشکلات ممکن است به زودی پس از قرار دادن یا در طول دوره نقاهت ایجاد شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است سال ها پس از آن آشکار شوند.
عواملی که زود بروز میکند عبارتند از
  • ترومای جراحی
  • گرم شدن بیش از حد در طول عمل
  • قرارگیری غیر ایده آل
  • درمان پیچیده زخم
  • ثبات ناکافی
  • اضافه بار اولیه
  • عدم وجود گشتاور ایمپلنت
عواملی که دیر بروز میکند عبارتند از
  • عدم یکپارچگی استخوان
  • اضافه بار بیومکانیکی
  • طراحی معیوب ایمپلنت یا جزء
  • بیماری لثه

نحوه برخورد با مشکل بستگی به عنصری دارد که تحت تأثیر قرار می گیرد. این می تواند تاج، اباتمنت یا ایمپلنت باشد. شل و بدون درمان هر یک از این قسمت ها می تواند منجر به شکست ایمپلنت و همچنین عوارضی برای کل بدن شود.

شایع ترین: شل شدن تکیه گاه دندان

اباتمنت قطعه ای است که به ایمپلنت و کلاهک دندان (تاج) می پیوندد. این قسمتی است که اغلب شل می شود و 33 درصد موارد را تشکیل می دهد. اغلب بدون درد است و معمولاً بدون ایجاد آسیب بیشتر به میله یا تاج قابل رفع است.

اباتمنتها معمولاً به دلیل ضربه، طرح های معیوب یا بار اضافی شل می شوند. آخرین نیز می تواند با قرار دادن نادرست میله همراه باشد. این مورد ممکن است نیاز به برداشتن ایمپلنت داشته باشد.
درمان
در حالت ایده‌آل، اباتمنت باید همراه با تاج برداشته شود و سپس می‌توان آن را در خارج از دهان جدا کرد. این شامل باز کردن پیچ پروتز است. کلاهک دندان ممکن است ذخیره شود و هزینه های شما را کاهش دهد. گاهی اوقات نمی توان اباتمنت را بدون آسیب رساندن به تاج برداشت. در چنین مواردی، ممکن است لازم باشد آن را برش داده یا با مته برش دهید. دندانپزشک شما می تواند سعی کند یک گچ اصلی را از آزمایشگاهی که آن را ساخته است بگیرد یا یک گچ جدید بسازد.
ممکن است مجبور شوید برای چند هفته از ترمیم موقت استفاده کنید.
ساده ترین رفع: شل شدن تاج ایمپلنت دندان

تاج بخشی از ترمیم است که در دهان قابل مشاهده است. این می تواند از چندین ماده مختلف ساخته شود که رایج ترین آنها پرسلن است.
تاج ایمپلنت شل به دلیل ضربه و شکستگی ایجاد می شود. اینها می توانند ناشی از دندان قروچه و جراحات باشند. اگر در حال حرکت باشد، احتمالاً در خود کلاهک دندان یا سیمانی که آن را نگه می دارد، شکافی وجود دارد.
درمان

درمان شل شدن تاج ایمپلنت دندان مشابه اباتمنت آسیب دیده است. در صورت امکان پیچ آن باز می شود. در غیر این صورت، تاج ممکن است استخراج شود، مشروط بر اینکه سیمان به اندازه کافی شکننده باشد تا این امکان را فراهم کند. در غیر این صورت به قطعات کوچکتر بریده می شود. سپس تکیه گاه یا میله به طور کامل تمیز می شود.
اگر تاج ایمپلنت دندان به طور کامل افتاد، اما هنوز شکل خوبی داشت، می توان آن را در جای خود سیمان کرد. این یک روش ساده است و ممکن است نیازی به بیهوشی نداشته باشد.
اگر تاج آسیب ببیند وضعیت پیچیده تر می شود. دندانپزشک می‌تواند سعی کند گچ‌گیری را که قبلا گرفته شده است به دست آورد یا گچ جدیدی بسازد.
روکش‌های دارای پیچ گاهی اوقات شل می‌شوند که منجر به شل شدن تاج یا تکیه‌گاه می‌شود. این مشکل با بستن مجدد بسیار آسان است.
بدترین سناریو: لق شدن ایمپلنت دندان

بزرگترین مشکل زمانی ظاهر می شود که مشکلی در خود ایمپلنت وجود داشته باشد. ممکن است درد، بی حسی در لب ها و حتی ممکن است التهاب در لثه ها وجود داشته باشد.
این علائم زمانی ظاهر می شوند که عفونت ایمپلنت دندان وجود داشته باشد. نادیده گرفتن آنها می تواند منجر به عوارض شدید شود. باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.
شایع ترین علت شل شدن ایمپلنت، عفونت همراه با تحلیل استخوان است. همچنین می تواند در اثر ضربه یا فشار بیش از حد ایجاد شود. اولین مورد می تواند توسط بهداشت نامناسب دهان، سیگار کشیدن و برخی داروها ایجاد شود. دومین مورد، معیوب بودن یا ایده آل نبودن قرارگیری ایمپلنت می باشد.
درمان
ایمپلنت های دندان شل، همیشه نیاز به برداشتن کامل دارند. اگر از دست دادن استخوان وجود داشت، ممکن است نیاز به پیوند داشته باشید. این شامل ماه های اضافی بهبودی نیز می شود. مرحله بعدی تلاش مجدد برای کاشت دندان یا قرار دادن دندان مصنوعی است. دندانپزشک گزینه ها را با شما در میان می گذارد.
در صورتی که نیازی به پیوند نداشته باشید، ممکن است بلافاصله ایمپلنتی با ابعاد بزرگتر نصب کنید. به این ترتیب پس از حذف هنوز هم شانس ادغام استخوانی موفقیت آمیز دارد. با این حال، عفونت یا پریودنتیت نباید وجود داشته باشد.

ممکن است امکان استفاده مجدد از تاج وجود داشته باشد که می تواند در هزینه های قابل توجهی صرفه جویی کند. روند حذف همچنان به مراقبت های بعدی مناسب ، احتمالا آنتی بیوتیک ها و مسکن ها نیاز دارد.

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!

عکس از لق شدن ایمپلنت دندان