عکس از سفید شدن موها

سفید شدن موها با بالا رفتن سن طبیعی می باشد


علت سفید شدن موها

علت سفید شدن موها، بالا رفتن سن میباشد که این علت طبیعی است.  ولی زمانیکه آنها را در دهه ۳۰ یا در سن ۲۰ سالگی مشاهده میکنید بسیار ناراحت و نا امید کننده است. سفید شدن و خاکستری شدن موها نتیجه این است که موها رنگدانه هایشان را از دست داده اند. وقتی هیچ گونه رنگدانه ای وجود ندارد موها سفید میشوند و وقتیکه کاهش قابل توجهی در رنگدانه ها به وجود میاید موها خاکستری میشوند. در زیر به چند مورد که باعث سفید شدن موها میشود اشاره کردیم.

ژنتیک

ژن‌ها عامل اصلی تعیین‌کننده‌ی این هستند که موهایتان در چه سنی رنگدانه از دست بدهند. این اتفاق برای برخی افراد، اولین تارهای سفید نسبتاً دیر دیده میشوند و برای برخی دیگر حتی ممکن است قبل از ۲۰ سالگی اتفاق بیفتد. هرچه پدر بزرگ و مادر بزرگتان و پدر و مادر شما زودتر موهایشان سفید شده باشد احتمال اینکه موهای شما هم زودتر سفید شوند بیشتر است.

برخی شرایط پزشکی

مشکلات غده تیروئید و هیپوفیز و یا کمبود ویتامین b۱۲ باعث از بین رفتن رنگدانه در موها میشود.

مواد شیمیایی

بعضاً استفاده از محصولات شیمیایی مانند رنگ موها،صابون ها،شامپو ها و غیره ممکن است به طور مستقیم باعث سفید شدن موها شود و یا میتواند آلرژی و یا با ایجاد عفونت به صورت غیر مستقیم موجب خاکستری شدن زودرس موها شود.

کمبود ویتامین D

برخی کمبودهای غذایی میتوانند موجب خاکستری شدن موها شوندکه یکی از آنها کمبود ویتامین د است. مطالعات نشان میدهد کودکانی که دچار موهای خاکستری زودرس بودن در مقایسه با گروه کنترل به میزان قابل توجهی دچار کمبود یا مقدار ناکافی از ویتامین D بودند.

عوامل خارجی

عوامل خارجی مانند هوا ،آلودگی ،آب و قرار گرفتن در معرض بعضی مواد شیمیایی باعث تغییر در رنگ موها میشود.

استرس

استرس های ناشی از مشغله های زیاد کاری، برنامه های سرسام آور یکی از علت‌های سفیدی موها میباشد.

کمبود ملانین

کمبود ملانین علت اصلی سفید شدن موها است. تولید ملانین دریافت پروتئین کافی و تغذیه مناسب بستگی دارد. کمبود ملانین باعث میشود میزان ملانین از حد قابل‌قبول پایینتر بیاید.

عکس از سفید شدن موها
سفید شدن موها با بالا رفتن سن طبیعی می باشد

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *