استفاده زیاد از گوشی

استفاده زیاد از گوشی چاقی و بیماریهای کشنده را همراه دارد


استفاده زیاد از گوشی

چاقی و بیماریهای کشنده ارمغان استفاده زیاد از گوشی است. متخصصان سلامت در یک مطالعه هشدار دادند که استفاده زیاد از گوشی‌ هوشمند به چاقی و بیماری کشنده منجر میشود.

ریسک بروز چاقی برای زنانی که استفاده زیاد از گوشی را دارند نیز حدود دو برابر بیش از مردان است. محققان تاکید میکنند،نشستن پای گجت های هوشمند از این جهت که منجر به سبک غذایی ناسالم میشود. افراد را در معرض چاقی قرار میدهد.

اعتیاد به تلفن همراه

به گزارش خبرگزاری شینهوا، تازه ترین مطالعات پزشکی حاکی از آن است. که اعتیاد به استفاده زیاد از گوشیهای هوشمند اضافه وزن شدیدی را به همراه دارد و موجب بروزبیماری‌های کشنده در فرد میشود.
گروهی از متخصصان کلمبیایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند جوانانی که درطول روز ۵ ساعت یا بیشتربه کارکردن باگوشیهای هوشمند مشغول هستند.۴۳درصد بیشتر با خطر چاقی و مشکلات جسمی ناشی از آن جمله بیماری قلبی روبه‌رو هستند.

گفته محققان در مورد استفاده زیاد از گوشی

به گفته محققان کلمبیایی، افرادی که مدت زمان زیادی را صرف کار کردن با گوشی همراه میکنند تحرک کافی ندارند. و زمان لازم را به فعالیتهای بدنی اختصاص نمیدهند. که این وضعیت خطر مرگ زودهنگام ناشی از ابتلا به دیابت، بیماری قلبی، انواع سرطان و مشکلات اسکلتی عضلانی را افزایش میدهد. در این مطالعه ۱۰۶۰ فرد ۱۹ و ۲۰ ساله شرکت داشتند، مشخص شد افرادیکه ساعات طولانی را با گوشیهای هوشمند مشغولند دو برابر بیشتر از غذاهای ناسالم مصرف میکنند. و فعالیت بدنی کافی برخوردار نیستند.
متخصصان تاکید کردند که بررسی رابطه احتمالی بین چاقی و تکنولوژی حائز اهمیت است. چرا که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱.۹ میلیارد بزرگسال در جهان دچار اضافه وزن بوده و ۶۵۰ میلیون نفر دیگر به چاقی دچار بوده اند.

استفاده زیاد از گوشی
استفاده زیاد از گوشی چاقی و بیماریهای کشنده را همراه دارد

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *