درمان های قبل از ارتودنسی

درمان های قبل از ارتودنسی

به فکر ارتودنسی دندان هستید، اما مطمئن نیستید قبل از شروع چه کارهایی باید انجام دهید؟ بسیاری از افراد وقتی به مشاوره اولیه خود می رسند و متخصص ارتودنسی قبل از شروع درمان ارتودنسی به آنها یک طرح درمان دندانی با روش های مورد نیازشان می دهد شگفت زده می شوند. شما می توانید با خواندن این مقاله و آشنایی با انواع مختلف درمان های دندانی که ممکن است به پیش بریس ها یا هر وسیله ارتودنسی دیگری نیاز داشته باشید، از هرگونه پیش نیاز غیرمنتظره جلوگیری کنید.

درمان های قبل از ارتودنسی دندان چیست؟

درمان های قبل از ارتودنسی ، اقدامات دندانپزشکی هستند که گاهی اوقات بیماران قبل از شروع درمان ارتودنسی خود به آنها نیاز دارند. هنگامی که در جلسه مشاوره تشخیص داده شد، متخصص ارتودنسی باید شما را از هر گونه روشی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید یا هر کار دیگری که باید انجام دهید قبل از ارتودنسی یا تراز کننده‌ها به شما اطلاع دهد.

قبل از ارتودنسی یا سایر درمان های ارتودنسی چه باید کرد؟

اول از همه، قبل از شروع درمان ارتودنسی، همیشه باید حتما به یک متخصص واقعی مراجعه کنید. فقط متخصصین ارتودنسی واجد شرایط و آموزش دیده اند تا طرح درمان دندان شما را ایجاد کنند، زیرا آنها در حرکات دندان متخصص هستند. همچنین برای سلامتی شما مهم است که به دنبال درمان دندانپزشکی از فردی باشید که می توانید به او اعتماد کنید تا پروتکل پزشکی را به دقت رعایت کند.

چرا درمان های قبل از ارتودنسی دندان بسیار مهم است؟

برای درمان شما، ارتودنتیست شما به دهان سالم نیاز دارد، بنابراین تشخیص خوب ضروری است. انتخاب برای شروع با ارتودنسی تصمیمی نیست که باید آن را ساده بگیرید. زمان می برد و باید به متخصصی سپرده شود که بتواند از ابتدا تا انتها شما را راهنمایی کند.

پیروی از برنامه‌های درمانی دندان‌پزشکی که توسط متخصص ارتودنسی شما تجویز می‌شود، تضمین می‌کند که بهترین نتایج را به دست آورید و همچنین تضمین می‌کند که دندان‌های شما در طول مدت پروسه سالم و دست نخورده باقی می‌مانند.

پیروی نکردن از دستورالعمل های برنامه درمانی دندانپزشکی می تواند نتایج شما را تغییر دهد، به گونه ای که نتایج شما موقتی باشد یا حتی بدتر از آن، که اصلاً نتیجه ای را نبینید. هر یک از این نتایج به طور بالقوه می تواند باعث نیاز به درمان ارتودنسی اضافی در آینده شود. همچنین، همانطور که بعداً به آن خواهیم پرداخت، عدم اجرای صحیح پروتکل پیش از ارتودنسی که توسط متخصص ارتودنسی تعیین شده است، می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

متداول ترین انواع درمان های دندانپزشکی قبل از ارتودنسی

رایج ترین درمان های دندانپزشکی را در زیر گردآوری کرده ایم:

تمیز کننده برای ترازو و پولیش

هنگامی که تشخیص خود را دریافت کردید، متخصص شما ممکن است با توصیه یک قرار ملاقات تمیز کردن، برنامه درمان دندانپزشکی شما را آغاز کند. توصیه می شود حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، اما در واقع برای حفظ سلامت دهان و دندان کافی نیست. مناطقی وجود دارد که دسترسی به آنها دشوار است که پلاک ها و باکتری ها می توانند در آنها ایجاد شوند و در نهایت معدنی شوند و به تارتار تبدیل شوند.

به طور معمول، جرم گیری و پولیش هر 6 تا 12 ماه توصیه می شود. درمان سریع است و حدود 30-40 دقیقه طول می کشد.

نادیده گرفتن تمیز کردن منظم می تواند خطراتی مانند بوی بد دهان و مشکلات جدی لثه داشته باشد که نیاز به درمان پیچیده تری دارد.

ارتودنتیست شما همیشه باید قبل از شروع درمان ارتودنسی، تمیز کردن را توصیه کند.

درمان پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان عفونتی است که مینای دندان ها را درگیر می کند و در صورت عدم درمان به موقع می تواند لایه زیرین یا پالپ دندان ها را درگیر کند. بنابراین برای درمان این، ما یکی از رایج ترین درمان های دندان، پرکردن دندان را داریم. پر کردن برای اصلاح حفره ها انجام می شود و به دو نوع تقسیم می شود. پرکردن ساده و پرکردن کامپوزیت.

درمان پوسیدگی در اسرع وقت برای جلوگیری از مشکلات جدی تر ضروری است. هنگامی که پوسیدگی دندان به عمق دندان می رسد، باید آن را از بین برده و با روکش پوشانده شود. به همین دلیل است که متخصصان ارتودنسی اکیداً توصیه می کنند که قبل از شروع درمان ارتودنسی، تمام حفره ها را درمان کنید.

نمودار پریودنتال

در طول مشاوره، یکی از مواردی که ارتودنتیست شما آزمایش خواهد کرد، بیماری پریودنتال است. اگر تشخیص داده شود، قبل از شروع درمان ارتودنسی باید آن را درمان کنند.

آنها ابتدا نمودار پریودنتال را می سازند. نمودار پریودنتال سندی است که عمق پاکت های پریودنتال را یادداشت می کند و برای بررسی پیش بریس ها یا الاینرها بسیار مهم است. نمودار پریودنتال امکان تشخیص وضعیت سلامت لثه های بیمار و جلوگیری از شکست درمان ارتودنسی را فراهم می کند.

کورتاژ لثه

بعد از لیست رایج ترین درمان های دندان، کورتاژ لثه را داریم. کورتاژ لثه شامل برداشتن تارتار بین لثه و دندان است.

این روش دندانپزشکی نسبت به جرم گیری ساده تهاجمی و زمان برتر است. در چندین مرحله انجام می شود و نیاز به معاینات منظم با متخصص ارتودنسی دارد.

کشیدن دندان

اگر از شلوغی شدید رنج می برید، ممکن است ارتودنتیست شما نیاز به درخواست کشیدن یک یا چند دندان داشته باشد. با کشیدن دندان، دهان شما فضایی را به دست می آورد که برای صاف کردن بقیه دندان ها نیاز دارد. این عمل در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی توسط جراح دندانپزشک انجام می شود.

کشیدن دندان همچنین گاهی اوقات می تواند شامل کشیدن دندان عقل باشد. اگر دندان عقل هنوز در زیر لثه فرو رفته باشد و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نباشد، عکسبرداری با اشعه ایکس می تواند موقعیت آنها را نشان دهد و رشد آنها را پیش بینی کند. این به متخصص ارتودنسی می گوید که آیا روی درمان ارتودنسی تأثیر می گذارد یا خیر.

آیا می توانید با دندان عقل ترازهای نامرئی تهیه کنید؟

برای کسانی از شما که نمی‌دانید آیا می‌توانید با دندان عقل ترازهای نامرئی تهیه کنید، پاسخ به اسکن شما و توصیه یک متخصص بستگی دارد. همین امر در مورد درمان پیش از بریس یا هر وسیله ارتودنسی دیگری نیز صدق می کند.

در بیشتر موارد، قبل از اینکه بتوانید دندان های خود را تراز کنید، باید آنها را بردارید. اگر ابتدا دندان های خود را صاف کنید، همیشه این احتمال وجود دارد که دندان عقل شما دیگر فضای کافی برای رشد نداشته باشد و باعث جابجایی تمام دندان های شما شود. به منظور جلوگیری از به خطر انداختن نتایج خود، با ارتودنتیست خود در مورد آنچه در مورد شما نیاز است مشورت کنید.

اشعه ایکس

همچنین در لیست کارهایی که قبل از گرفتن بریس باید انجام دهید، به احتمال زیاد نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس دارید. اشعه ایکس به ما کمک می کند تا موقعیت دندان ها را به ما نشان دهد و همچنین هرگونه حفره یا مشکلات دیگر را تشخیص دهد. 

کانال های ریشه

اندودنتیکس که معمولاً به عنوان کانال ریشه شناخته می شود، نوعی روش دندانپزشکی است که برخی از افراد به پیش بریس، پیش ارتودنسی یا حتی اگر اصلاً به دنبال درمان ارتودنسی نباشند، نیاز دارند. کانال های ریشه عصب دندان را زمانی که تحت تأثیر حفره های عمیق قرار گرفته باشد یا در نتیجه آسیب دیده است، خارج می کنند. بسته به تعداد ریشه های آسیب دیده، انواع مختلفی از اندودنتیکس وجود دارد.

پست های فیبر

معمولاً افراد پس از داشتن کانال ریشه، پست‌های فیبر را می‌گیرند که به ترمیم دندان کمک می‌کند. پست ها در داخل لوله های ریشه قرار می گیرند تا بتوانند حمایت و استحکام را ایجاد کنند.

تاج ها

آخرین مورد در لیست رایج ترین انواع درمان های دندانی، روکش کردن است. این می تواند توسط چندین عامل ایجاد شود:

اول از همه، گاهی اوقات زمانی که دندان پس از یک حفره دهانه بزرگتری دارد و معلوم می شود که پرکردن دندان کافی نیست، به استفاده از روکش متوسل می شویم.

در مرحله بعد، برخی از بیماران پس از کانال ریشه به روکش نیاز دارند. طبیعی است که دندان‌ها ضعیف‌تر باشند و بنابراین گاهی اوقات لازم است.

در نهایت، پس از ضربه یا آسیب، می توان از روکش برای بازیابی تاج طبیعی دندان نیز استفاده کرد.

بنابراین اکنون که همه چیزهایی را که ممکن است قبل از شروع درمان ارتودنسی به آنها نیاز داشته باشید را می دانید. اگر به دنبال صاف کردن دندان های خود با متخصصان واقعی هستید، با ما تماس بگیرید. 

جهت رزرو نوبت آنلاین کلیک کنید!!!!

درمان های قبل از ارتودنسی

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *