آرایش کردن در بارداری

استفاده از لوازم آرایشی در بارداری موجب چاقی کودک میشود


لوازم آرایشی در بارداری

استفاده از لوازم آرایشی در بارداری موجب اضافه وزن کودک میشود.

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است،نشان میدهد زنانی که از لوازم آرایشی در بارداری استفاده میکنند. در معرض یک نوع ماده شیمیایی قرارمیگیرند. که بطور رایج درمواد آرایشی یافت میشود،خطر اینکه کودکانشان درسالهای اول زندگی دچار افزایش وزن شوند،بیشتر است.

مطالعات محققان

محققان آلمانی میگویند:زنان بارداری که در معرض«بوتیل پارابن»(BuP)ماده نگهدارنده ای که به اندازه زیاد در مواد آرایشی و مواد غذایی استفاده میشود قرارمیگیرند،احتمال دارد کودکان آنها در اواسط دوران کودکی دچار اضافه وزن شوند.

به گزارش خبرنگار مهر پارابن ها موادشیمیایی هستند.که به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی کودک استفاده میشوند. شماری از مطالعات نشان داده اند که پارابن ها عملی مشابه استروژن را در بدن انجام میدهند. و در عملکرد عادی هورمونهای بدن اختلال ایجاد میکنند.

BuP از طریق بلع یا جذب پوستی وارد بدن شده و در ادرار و خون تشخیص داده میشود. محققان با استفاده از پرسشنامه هایی که در هفته 34 بارداری به این زنان باردار داده شده بود، قرار گرفتن آنها را درمعرضBuP بررسی کردند.

سپس محققان به دنبال تولد نوزاد این مادران، وزن کودک و قد آنها را هر سال اندازه گرفتند. این مطالعه نشان داد که ارتباط مثبتی میان غلظتBuP در نمونه های ادرار این مادران افزایش خطر ابتلا به اضافه وزن فرزندانشان در 8 سال اول زندگی وجودداشت. و این ارتباط در دختران قویتر بود.

همچنین آزمایشهای انجام شده برروی موشها نشان داد که BuP به افزایش غذا خوردن و اضافه وزن در بچه موشهای ماده منجر میشود. محققان گفتند مطالعه آنها به محکمی نشان میدهد. که قرار گرفتن جنین در معرضBuP خطر اضافه وزن پیدا کردن نوزاد را در سالهای اول زندگی افزایش میدهد.

آرایش کردن در بارداری
استفاده از لوازم آرایشی در بارداری موجب چاقی کودک میشود

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *