عکس از نوشیدنی

قبل از اینکه برای خوردن دارویتان سراغ هر نوع نوشیدنی بروید، مراقب باشید. نوشیدنیهای معمولی از آب میوه ها گرفته تا نوشیدنیهای کافئین داری مانند قهوه یا چای ممکن است اثربخشی داروهای خاصی را کاهش دهند و وضعیتی ایجاد کننده که تهدید کننده سلامت است.


نوشیدنیهای خطرناک در خوردن دارو

قبل از اینکه برای خوردن دارویتان سراغ هر نوع نوشیدنی بروید، مراقب باشید. نوشیدنیهای معمولی از آب میوه ها گرفته تا نوشیدنیهای کافئین دار مانند قهوه یا چای ممکن است اثر بخشی داروهای خاصی را کاهش دهند و وضعیتی ایجاد کننده که تهدید کننده سلامت است. خطرناکترین نوشیدنیهایی که ممکن است برای استفاده از برخی داروهای خاص انتخاب کنید به قرار زیر است.

برای گرفتن نوبت از بهترین دندانپزشک تهران کلیک کنید.

شیر، اسموتی ھای حاوی شیر، شیر سویا

کلسیم با داروھای تیروئید تداخل ایجاد میکند. باید حداقل چهار ساعت از زمانیکه داروی تیروئید خورده اید، صبر کنید و سپس میتوانید نوشیدنی حاوی کلسیم بنوشید.

دوغ از نوشیدنیهای خطرناک در خوردن دارو

دوغ اثراتی مشابه شیر دارد. بنابر این استفاده از آن هم توصیه نمیشود. این نوشیدنی نیز حاوی کلسیم است که برخی داروها با اتصال به آن از جذب کلسیم جلوگیری میکند. پس بطور کلی آب گزینه بهتری نسبت به سایر نوشیدنیهاست.

آب گریپ فروت از نوشیدنیهای خطرناک در خوردن دارو

آب گریپ فروت بر روی ۵٠ نوع داروی مختلف، اثر منفی میگذارد. با توجه به اینکه اثر این آب این میوه مرکباتی بیش از ٢۴ ساعت در بدن باقی میماند، تغییر زمان مصرف دارو نمیتواند مشکل را برطرف کند. فرد باید صبر کند تا بیش از ٢۴ ساعت از زمان مصرف آب گریپ فروت بگذرد و بعد دارو را مصرف کند و یا اینکه باید از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری نماید.

کافئین (قهوه و نوشیدنیهای انرژی زا) 

مصرف کافئین همراه با داروهای محرک، میتواند تهدید جدی برای سلامتی محسوب شود. مثلا، اگر از داروی افدرین، آسم و آمفتامین استفاده شود و همزمان نوشیدنی حاوی کافئین مصرف شود، برای سلامتی فرد خطرناک است.

آب انار 

در آب انار آنزیمی وجود دارد که باعث شکسته شدن بسیاری از داروهای ضد فشار خون میشود.

نوشیدنیهای ورزشی 

پتاسیم موجود در نوشیدنیهای ورزشی، در صورت مصرف همزمان نوشیدنی با بعضی از داروهای قلبی یا داروهای ضد فشار خون، میتواند خطرناک باشد.

چای سبز 

چای سبز و نیز سایر خوراکیهای حاوی ویتامین k مثل بروکلی و کلم پیچ را نباید با داروهای رقیق کننده خون مثل کومارین یا وارفارین مصرف کرد چون اثر دهی آنها به شدت کاهش می یابد.

عکس از نوشیدنیهای خطرناک در خوردن دارو
قبل از اینکه برای خوردن دارویتان سراغ هر نوع نوشیدنی بروید، مراقب باشید. نوشیدنیهای معمولی از آب میوه ها گرفته تا نوشیدنیهای کافئین داری مانند قهوه یا چای ممکن است اثربخشی داروهای خاصی را کاهش دهند و وضعیتی ایجاد کننده که تهدید کننده سلامت است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *