عکس از دمای بدن

گرمای بیش از حد بدن، ممکن است ناشی از افزایش دمای شدید، غذا‌های خاص یا عوامل دیگر باشد. اما بسیار مهم است که دمای بدن را به سرعت به وضعیت عادی برگردانیم.


دمای بدن

هیپوتالاموس و سیستم عصبی اتونوم، بدن شما را در طی یک یا دو درجه بالاتر یا پایین‌تر از دمای معمول بدن شما نگه میدارند. با این حال، مواقعی وجود دارد که گرمای بدن شما بالا میرود. این شرایط به عنوان شرایط خطرناک شناخته میشود. گرمای بیش از حد بدن، ممکن است ناشی از افزایش دمای شدید، غذا‌های خاص یا عوامل دیگر باشد. اما بسیار مهم است که دمای بدن را به سرعت به وضعیت عادی برگردانیم.

راههای پایین آوردن دمای بدن

نعناع

نعناع به دلیل دارا بودن مقدار بالای منتول خاصیت خنک کنندگی قابل توجهی دارد و باعث میشود فرد، احساس خنکی داشته باشد. شما میتوانید یک چای نعناع گرم یا یخ زده درست کرده و در طول روز بنوشید. اگرچه به نظر میرسد چای گرم باعث گرمتر شدن بدن شما میشود، نوشیدن نوشیدنیهای گرم ممکن است به شما در عرق کردن بیشتر کمک کند و این باعث خنک شدن بدن میشود.

تربچه

تربچه منبع غنی از ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان است که دمای بدن را کاهش میدهد. تربچه همچنین ، دارای خواص ضد التهابی است که با تنش گرمایی نیز مبارزه میکند.

هندوانه

هندوانه به دلیل وجود آب زیاد در خود، به سرعت به کاهش دمای بدن کمک میکند. این میوه در حذف سموم مضر از بدن موثر است. خوردن هندوانه به طور منظم، به خصوص در فصل تابستان، بدن را مرطوب نگه میدارد. پس دمای بدن را با هندوانه کاهش دهید. چند تکه هندوانه بخورید یا آن را با شیر سرد و شکر به شکل نوشیدنی تازه بنوشید.

آب نارگیل

نوشیدن آب نارگیل یک راه عالی برای تازه کردن و احیای بدن است. ویتامینها، مواد معدنی و الکترولیتهای موجود در آب نارگیل، آن را به عنوان روشی مؤثر برای هیدراتاسیون و منبع قابل اعتمادی برای ترمیم بدن تبدیل میکنند. آب نارگیل مزایای بسیاری برای بدن دارد.

لیمو شیرین

ویتامین C زیاد در لیمو میتواند در کاهش حرارت بدن موثر باشد. استفاده منظم از لیمو میتواند بدن را خنک نگه دارد و از بیماریهای مرتبط با گرما جلوگیری کند. لیمو بدن را هیدراته و اکسیژن رسانی میکند تا شما در طول روزهای گرم تابستان احساس پر انرژی بودن داشته باشید.

½ آب لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید. یک قاشق چای خوری عسل و کمی نمک به آن اضافه کنید. در روز سه بار این نوشیدنی تازه را بنوشید.

چوب صندل

خواص تسکین دهندگی و خنک کنندگی چوب صندل میتواند به طور موثر موجب کاهش دمای بدن شود.

دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با آب کافی یا شیر سرد به شکل خمیر درآورید. چند قطره آب گل رز به آن اضافه کنید و این خمیر را روی پیشانی و قفسه سینه بمالید. اجازه دهید که ترکیب خود به خود خشک شده و سپس آن را با آب گرم بشویید.

دانه های خشخاش

یک مشت از دانه های خشخاش را درون آب بریزید و قبل از خواب مصرف کنید، دانه های خشخاش باعث راحتی خواب میشوند و دمای بدن را نیز تنظیم میکنند.

شیر سرد

مایعات خنک و سالم، مانند شیر یا آبلیمو، تاثیر بسزایی در کاهش گرما و دمای بدن دارد. شیر سرد را با عسل ترکیب کنید و هر روز صبح با شکم خالی بنوشید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی دیگر از داروهای خانگی برای درمان گرمی است و میتواند با خواص خنک کننده خود به کاهش طبیعی دمای بدن شما کمک کند. مقداری ژل آلوئه ورا را از برگ آن استخراج کنید و بر روی بدن خود قرار دهید و پس از بیست دقیقه به حمام آب سرد بروید.

رازیانه

علاوه بر این که منجر به بهتر شدن هضم غذا و کاهش اسیدیته معده میشود، آب و فیبر موجود در آن منجر به کاهش دمای بدن نیز میشود.

آناناس

مصرف بیش از حد پروتئین باعث میشود که شما احساس گرما کنید. در واقع بدن انرژی زیادی را صرف شکستن پروتئین کرده و گرما تولید میکند. البته لازم نیست که در فصل تابستان از خوردن پروتئین چشم پوشی کنید بلکه میتوانید غذای پروتئینی خود را ھمراه با آناناس بخورید. این میوه، سرشار از آنزیمی به نام بروملین است که پروتئین را میشکند و در نتیجه، ھضم آن را برای بدن، آسانتر میکند و حرارت تولید شده در بدن کمتر میشود.

فلفل تند

محبوب بودن غذاھای تند در کشورھا و مناطقی که آب و ھوای گرم دارند، بی دلیل نیست. فلفل، دمای داخلی بدن را بالا میبرد. در نتیجه، عرق میکنیم. تبخیر عرق از روی پوست، بدن را خنک میکند.

 

عکس از دمای بدن
گرمای بیش از حد بدن، ممکن است ناشی از افزایش دمای شدید، غذا‌های خاص یا عوامل دیگر باشد. اما بسیار مهم است که دمای بدن را به سرعت به وضعیت عادی برگردانیم.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *