images

راه های داشتن دندانهای سفید و سالم

اهمیت دندان در زیبایی و داشتن دندانهای سفید و سالم

داشتن دندانهای سفید و سالم : نقش دندان ها در زیبایی و سلامت امری غیرقابل انکار است . به همین دلیل رعایت بهداشت دهان و دندان و حفظ زیبایی دندان ها تاثیر مثبتی در سلامت دندانها و در نتیجه زیبایی شما خواهد داشت .

روشهای موثر بسیاری برای سفید و سالم نگهداشتن دندانها وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم :

برای انجام جراحی لثه از بهترین دندانپزشک تهران کمک بگیرید.

1.رعایت بهداشت دندان بعد از مصرف مواد رنگی :

اگر مصرف چای شما بالاست و روزانه چای زیادی مصرف می کنید و یا سیگار میکشید ، دندانهای شما به اندازه کافی سفید نخواهند بود . دیگر موادی که باعث تیرگی و عدم شفافیت دندان ها میشوند ، نوشیدنی های تیره و قرمز هستند . پس توصیه میشود بعد از مصرف مواد رنگی مانند چای ، قهوه ، پفک ، سیگار و … بلافاصله مسواک بزنید و از سفیدکننده مناسب استفاده نمایید .

2.استفاده از مسواک مناسب و تعویض بموقع مسواک :

مسواک معمولی و یا سر مسواک برقی خود را هر دو  یا سه ماه یک بار تعویض کنید . اینکار به سلامت دندانهای شما  کمک میکند . در غیر این صورت به انتقال باکتری ها به دهان خود کمک میکنید . بهترین راه مسواک زدن قرار دادن مسواک شما در زاویه 45 درجه در برابر لثه هاست . همچنین هنگام زدن مسواک ، به آرامی آن را در یک حرکت دایره ای تکان دهید .

3.تمیز نگهداشتن زبان :

یک دلیل عمده برای ایجاد بوی بد دهان ایجاد باکتری در زبان است . هر روز صبح از پاک کننده ی زبان استفاده کنید تا پلاک و باکتری های زبان را از بین ببرید .  شما میتوانید با استفاده از مسواک زبان این باکتری ها را از بین ببرید . تمیز کزدن زبان باعث میشود تا تجمع باکتری ها  از بین برود و در نتیجه این باکتری ها دچار پوسیدگی دندان ها نشود .

4.مصرف غذاهای پاک کننده و سالم :

غذاهایی که سفت یا ترد هستند باعث میشوند هنگام خورده شدن ، دندان هایتان تمیز شوند . همانطور که میدانید سیب ها به عنوان مسواک طبیعی شناخته شده اند . گزینه های دیگر عبارتند از هویج خام ،کرفس و … که برای نتیجه ی بهتر، توصیه میشود هنگامی که قادر به مسواک زدن نیستید این مواد را به عنوان مواد شوینده دندان در آخر مصرف نمایید .

 

دندانهای سفید و سالم
چگونه دندانهایی سالم و سفید داشته باشیم

 

5.استفاده از پاک کننده های طبیعی و خانگی :

میتوانید از سرکه سیب استفاده کنید . این کار را صبح انجام دهید و بعد دندان ها را به طور معمول بشویید . این کار کمک میکند تا دندان هایتان سالم و سفید بماند و از زرد شدن دندانها جلوگیری شود و همچنین باکتری های دهان و لثه از بین بروند . میتوانید با روشهای خانگی و آسان دندانهای خود را سفید کنید .

6.نفس خود را تازه نگه دارید :

برای چک کردن اینکه نفس شما تازه است یا نه روی دست خود تنفس کنید و درحالی که هنوز مرطوب است آن را ببویید . اگر بویی حس کردید وقت آن است که از خوشبو کننده های بدون قند دهان استفاده کنید . اگر دهان شویه میخرید حواستان باشد که بدون الکل باشد زیرا دهانشویه با الکل زیاد باعث میشود که آب دهان شما خشک شود و دهانتان به باکتری حساس تر شود .

 دو زمان مهم برای مسواک زدن که  بیشترین تاثیر را روی سفید شدن و زیبایی دندان شما دارد :

محققان و متخصصین میگویند که حتما قبل از خواب و بعد از بیدار شدن دندانهای خود را مسواک بزنید . به این دلیل که بزاق دهان در شب خشک میشود پس بهتر است که تمام باکتری ها و پلاک ها را از دهان پاک کنید . همچنین مسواک زدن اول صبح برای تنفس صبحگاهی و از بین بردن باکتری هایی که ممکن است هنگام خوابیدن در دندان وجود بیایند ضروری است .

امکان ارسال نظر وجود ندارد