عکس از نوزاد

عوارض دخالت در تولد نوزاد


عوارض دخالت در تولد نوزاد

هشدار برای دخالت در تولد نوزاد/ از زایمانهای تقویمی و لاکچری اجتناب کنید. عوارض دخالت در تولد نوزاد مانند ناتوانی رشدی وحتی مرگ فرزند میشود.

طول دوره بارداری

دکتر پریچهر پورانصاری فلوشیپ پریتانولوژی بیمارستان شهدای تجریش:طول دوره بارداری در انسان 280 روز یا 40 هفته است. اغلب زنان باردار که کاندید زایمان طبیعی هستند. در فاصله 39 تا 40 هفته زایمان میکنند. اما در حدود 10 درصد آنان ممکن است حاملگی فراتر از 40 هفته ادامه پیدا کند که حداکثر تا 42 هفته باید انجام شود.

پورانصاری تاکید کرد:از دخالت در تولد نوزاد مگر در موارد اورژانسی که ادامه حاملگی برای جان مادر و جنین خطر دارد باید اجتناب کرد.

گاهی به دلایل مختلفی نظیر بیماری،نداشتن شرایط زایمان طبیعی، مشکلات مادر و جنین و مواردی از این قبیل زایمان به تجویز پزشک به صورت برنامه ریزی شده انجام میگیرد. اما این زایمان برنامه ریزی شده نیز در پایان 39هفتگی حاملگی توصیه میشود و هرگز قبل از 39 هفته توصیه نمیشود.

بچه هایی که زودتر از 39 هفته تمام و بدون اندیکاسیون یا مورد اورژانسی متولد میشوند. معمولا در معرض یکسری عوارض به ویژه عوارض تنفسی و سندرومی به نام دیسترس تنفسی قرار میگیرند. که این سندرم اغلب در نوزادانی که بین 37 هفته تا 39 هفته متولد میشوند بروز میکند.

عوارض تنفسی ایجاد شده گاهی منجر به بروز عوارض ماندگار در نوزاد میشود. گاهی این دیسترس تنفسی بسیار مقاوم به درمان است. و به درمانهای رایجی که برای این نوزادان انجام میشود پاسخ نداده و متاسفانه منجر به مرگ نوزاد میشود.

متاسفانه این روزها باب شده، والدین میخواهند تاریخ تولد فرزندشان را یک زمان و روز خاصی قرار دهند. که اگر سن بارداری کمتر از 39 هفته کامل باشد اصلا کار پسندیده ای نیست و کاملا غیر علمی است و اصلا توصیه نمیشود.

عکس از نوزاد،عوارض دخالت در تولد نوزاد
عوارض دخالت در تولد نوزاد

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *