مواد غذایی

برخی از مواد غذایی هستند که بدن ما بطور روزانه به آنها نیاز دارد. بهتر است تا به طور روزانه این مواد خوراکی را بخوریم و از آن ها بهره ببریم.


مواد غذایی مناسب

برخی از مواد غذایی هستند که بدن ما بطور روزانه به آنها نیاز دارد. بهتر است تا به طور روزانه این مواد خوراکی را بخوریم و از آن ها بهره ببریم. رژیم غذایی دارای یک تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روحی و جسمی شما دارد. آنچه که میخورید تاثیر زیادی در چگونگی احساس شما در زندگی دارد فقط با ساخت برخی از انتخابهای غذایی عاقلانه شما باید قادر به داشتن یک موی سر شفاف تر، میل جنسی بهتر و زندگی طولانی تر باشید. نخوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به هر دو ذهن و جسم شما صدمه میزند. این مهم است که شما خود را در مورد ارزش غذایی، غذاهای مختلف آموزش دهید و پس از آن مطمئن شوید که خوردن چه چیزی به طور منظم سبب به بهبود سلامت کلی شما میشود.

مواد غذایی که روزانه باید بخورید

ماست

نه تنها برای دستگاه گوارش شما مفید است. همچنین میتواند سلامت کلی شما را بالا ببرد این سبب افزایش تعداد باکتریهای خوب در روده شما میشود. به یاد داشته باشید که ماست مفید است زیرا حاوی بارهای از موجودات پروبیوتیک است. اما همه ماست ها پروبیوتیک نیستند بنابراین، مهم است پس از چک کردن بر چسب، ماست را بخرید با خوردن یک فنجان ماست غنی از پروتئین و کلسیم هر روز از مزایای آن لذت ببرید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از سالمترین روغنهای موجود است. این روغن میزان کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول مفید خون را بالا میبرد. روغن زیتون سرشار از فنول و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از رسوب کلسترول در جداره‌ی رگها پیشگیری میکند. روزانه 1 قاشق غذاخوری(15میلی گرم) مصرف کنید.

بروکلی

بروکلی یک مواد غذایی ضدسرطان درجه یک است به خاطر این که سرشار از ترکیبات گوگردی و به ویژه حاوی سولفورافان است. بوی کلم ناشی از وجود همین ماده است. ترکیبات بروکلی باعث تحریک ترشح آنزیمهایی میشود که وظیفه‌ی سم زدایی از ترکیبات سرطان‌زا را بر عهده دارد. با مصرف زیاد بروکلی شما خطر ابتلا به سرطان، سرطان ریه، معده و کولون را به نصف میرسانید. روزانه 125 میلی گرم معادل نصف فنجان بروکلی پخته مصرف کنید.

توصیه میشود برای بهره مندی بیشتر از سولفورافان، بروکلی را به مدت 3 الی 4 دقیقه بخارپز کنید.

تخم مرغ

تحقیقات نشان میدهد که اگر در وعده صبحانه خود از تخم مرغ استفاده کنید، کالری کمتری در طول روز مصرف خواهید کرد و بدون اینکه روی سطح کلسترول بدنتان تاثیر منفی داشته باشد، وزنتان پایین خواهد آمد. تخم مرغ همچنین حاوی 12 ویتامین و ماده معدنی ازجمله کولین که برای رشد مغز و حافظه بسیار مفید است میباشد. از تخم مرغ میتوانید در هر وعده غذایی که دوست داشتید و به هر شکلی که دوست داشتید استفاده کنید.

دارچین

دارچین یکی از ادویه‌های مفید برای سلامت بدن است. علاوه بر این شهرت دارچین در کاهش گلیسمی یا همان میزان قند خون زبان زد همه است. این خاصیت دارچین روی دیابت هم تأثیر میگذارد. این ادویه‌ی مفید از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری میکند. و دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است. روزانه یک چهارم تا نصف قاشق چای‌خوری معادل 1الی 2 میلی گرم کافی است تا میزان تری گلیسیرید و کلسترول خونتان 12 الی 30 درصد کاهش یابد. توصیه میکنیم در چای یا قهوه‌تان دارچین بریزید. این کار ترفند موثری برای بهره‌مند شدن از خواص این ادویه مفید است.

جو دوسر

جو دوسر سرشار از نوعی فیبرهای حلال به نام بتا گلوکان است که میزان کلسترول و فشار خون را پایین می‌آورد. علاوه بر این، مصرف جو دوسر در کاهش حملات قلبی نیز موثر است. سعی کنید روزانه ۱۰ گرم فیبر محلول مصرف کنید. هر وعده جو دوسر حدود ۲ تا ۳ گرم نیاز شما را برآورده میسازد.

حبوبات

حبوبات واقعاً برای سلامت قلبتان مفید هستند. حبوبات هم سرشار از فیبر حل نشدنی هستند که به پایین آوردن کلسترول کمک میکند. حاوی فیبر حل شدنی هستند که سیرتان میکند و به کاهش چربیهای اضافه تان کمک میکند. همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین کم چرب، کربوهیدرات، منیزیوم و پتاسیم میباشد. میتوانید از آنها در کنار غذا، در سوپ خورش و غیره استفاده کنید. میزان توصیه شده برای مصرف حبوبات، سه فنجان در هفته است.

چای

چای یکی از منابع اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها است به طوری که هیچ میوه و سبزی موجود دارای این میزان آنتی‌اکسیدان نیست. آنتی اکسیدانهای چای از بیماریهای قلبی و سرطان پیشگیری میکنند. اگر دنبال دلیل هستید باید بگوییم که آنتی اکسیدانهای چای ضرر و آسیبهای کلسترول بد را کاهش داده و به این ترتیب از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری میکند و عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود میدهد. افرادیکه روزانه یک یا دو فنجان چای مینوشند به میزان ۴۶ درصد احتمال انسداد خطرناک رگهایشان را کاهش میدهند. روزانه دو تا پنج فنجان چای بنوشید.

توت ها

گاهی اوقات ممکن است به واسطه تمرکز بر سبزیجات، پروتئینها و کربوهیدارتهای پیچیده در رژیم غذایی روزانه خود توت ها را فراموش کنید. اما توت ها زمانی که موضوع دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل مطرح میشود، عناصر مهمی محسوب میشوند. آنها منبع فوق العاده ای برای آنتی اکسیدانها هستند که به مبارزه با رادیکالهای آزاد، کند کردن روند پیری، و کاهش خطر سرطان کمک میکنند. توت ها همواره میان وعده هایی سالم و طراوت بخش محسوب میشوند و در برابر هوس خوردن خوراکیهای شیرین انتخاب خوبی هستند. توت ها از محتوای فیبر بالا بهره میبرند و به طور طبیعی میتوانند احساس سیری را در فرد ایجاد کنند.

موز

موز یکی از گزینه هایی است که به طور منظم میتوانید در رژیم غذایی خود جای دهید زیرا یک ابر مواد غذایی همه کاره است. مواد غذایی سرشار از پتاسیم ممکن است خطر فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهند. یک موز اندازه متوسط بیش از 400 میلی گرم پتاسیم دارد و از این رو، منبع خوبی برای این ماده مغذی است.

 

مواد غذایی
برخی از مواد غذایی هستند که بدن ما بطور روزانه به آنها نیاز دارد. بهتر است تا به طور روزانه این مواد خوراکی را بخوریم و از آن ها بهره ببریم.ا

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *