عکس از مغز

اگر میخواهید مغز سالمی داشته باشید و از شر آلزایمر و زوال مغزی در امان بمانید، لازم است که به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید. برخی مواد غذایی خاص هستند که باید از آنها اجتناب کنید.


مواد غذایی مضر برای مغز 

غذایی که استفاده میکنید، میتواند‌ تأثیری منفی بر مغز، حافظه، عملکرد شناختی و سلامت عاطفی شما داشته باشد. اگر میخواهید مغز سالمی داشته باشید و از شر آلزایمر و زوال مغزی در امان بمانید، لازم است که به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید. برخی مواد غذایی خاص هستند که باید از آنها اجتناب کنید که در زیر به آنها اشاره کردیم.

جهت گرفتن نوبت از بهترین دندانپزشک کلیک کنید.

ماهی تن مضر برای مغز

انجمن قلب آمریکا توصیه میکند ماهی را حداقل دو بار در هفته بخورید. اما اگر آن را بیش از حد در منوی خود بگنجانید بیشتر به خود آسیب وارد میکنید. چرا؟ چون ماهی جیوه زیادی دارد و مصرف بیش از حد این فلز سنگین، باعث کاهش شناختی میشود.

کیک فریز شده مضر برای مغز

نه تنها یکی از چیزهایی است که شما را چاق تر میکند، میتواند باعث ضعیف شدن مغزتان شود. مصرف سطوح بالای چربیهای ترانس میتواند تواناییهای ادراکی را کاهش دهد و ممکن است در واقع باعث انقباض مغزدر طول زندگی شود.

الکل مضر برای مغز

این واقعیتی انکار ناپذیر است که الکل برای مغزمضر است. در واقع، الکل قوه‌ی تشخیص را تحت تاثیر قرار میدهد، واکنشها را کند میکند، حافظه را مختل میکند و به رشد سلولهای مغزی آسیب میرساند. همچنین صدمات جدی به کبد میزند و باعث انتشار سم توکسین در مغز میشود. و نیز خطر ابتلا به اختلال شناختی را افزایش میدهد.

آب میوه مضر برای مغز

آب میوه های صنعتی قند زیادی دارند که برای مغزخوب نیست. رژیم غذایی غنی از قند میتواند منجر به کاهش قابل توجهی در عملکرد شناختی، تغییر حافظه بلند مدت و کوتاه مدت شود. قند باکتریهای شکمی سالم را مختل میکند که به نوبه خود تاثیری بر عملکرد شناختی دارد.

گلوتن مضر برای مغز

پس از بررسی موارد افسردگی و مشکلات روانی که با رژیمهای بدون گلوتن درمان شده‌اند، مشخص شده است که مصرف نکردن گلوتن مشکلات زیادی از مشکلات دستگاه هاضمه گرفته تا ریزش مو را حل میکند. گلوتن موجود در غذاهای امروزی سرشار از پروتئین‌هایی است که سیستم امینی بدن را تحریک میکنند و همراه مواد غذایی که اصلاح ژنتیکی شده‌اند، در مواد غذایی استفاده میشود. اگر بتوانید تمام مواد غذایی حاوی گلوتن مثل نان، پاستا، رشته‌ی سوپ و غذاهای بسته‌بندی شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بسیاری از مشکلات مربوط به سیستم هاضمه و عصبی بدنتان حل خواهد شد. این یک دلیل دیگر برای مصرف غذاهای کامل و طبیعی مثل گوشت، تخم‌مرغ، سبزیجات، میوه، آجیل، دانه‌های روغنی و روغنهای طبیعی است.

غذاهای فرآوری شده مضر برای مغز

بهتر است از خوردن غذاهای فرآوری شده همچون فست فودها و نوشابه اجتناب گردد. این غذاها اغلب حاوی چربیهای ترانس هستند که برای قلب و مغزانسان مضر است. همچنین مقادیر زیادی شکر و سایر مواد تشکیل دهنده مصنوعی در این غذاها یافت میشود. زمانیکه غذاهای فرآوری شده به صورت منظم مصرف میگردد، میتواند جایگزین غذاهای واقعی گردد که مواد مغذی مفید را برای مغز فراهم میکند. این غذاها میتواند باعث ایجاد چاقی و التهاب گردد و برای مغز بسیار مضر باشد.

کربوهیدرات تصفیه شده مضر برای مغز

برنج سفید، نان سفید، ماکارونی سفید و سایر غذا‌های فرآوری شده با شاخص گلیسمی بالا نه تنها باعث افزایش قند خون میشوند، بلکه دارای رتبه بندی مواد غذایی نامناسب برای مغز شما هستند. به طور خلاصه، این غذا‌ها میتوانند بر سلامت روان شما تأثیر منفی بگذارد.

نوشابه ها مضر برای مغز 

اگرچه مقدار کم نوشابه مضر نیست ولی میتواند باعث کاهش حافظه و اختلالات عصبی شود. نوشابه های رژیمی نیز به همین اندازه مضر است.

دونات مضر برای مغز

دونات اساسا ترکیبی از دو عامل بسیار خطرناک برای مغز هستند:شکر و چربی اشباع شده. یک دونات فروشی متوسط میتواند بیش از 12 گرم شکر و 7 گرم چربی اشباع شده داشته باشد که دو فاکتور اصلی در کاهش کارکرد شناختی هستند . برای یک وعده غذایی سالمتر، یکی از این غذاهای سالم را چک کنید.

خوراکیهای پرنمک مضر برای مضر

غذاهای شور نه تنها برای فشار خون شما مضر هستند، بلکه پژوهشها نشان میدهند رژیم غذایی با سدیم زیاد باعث اختلال در عملکرد شناختی میشود. همچنین غذاهای شور اشتیاق شما را برای صرف نمک بیشتر میکند که این امر خود منجر به تغییر ادراک شما و توانایی مقاومت در برابر گرسنگی میشود. وقتیکه شما مقدار زیادی نمک مصرف میکنید باعث یک حواس‌پرتی و گیجی عمیقی در شما میشود. غذاهای سرشار از نمک مثل انواع محصولات کنسروی مانند ترشیجات هستند.

 

عکس از مغز
اگر میخواهید مغز سالمی داشته باشید و از شر آلزایمر و زوال مغزی در امان بمانید، لازم است که به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید. برخی مواد غذایی خاص هستند که باید از آنها اجتناب کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *