عکس از خاکشیر

خاکشیر جزو آن دسته از خوراکیهایی است که مصرف کردن آن باعث از بین رفتن تشنگی و عطش میشود. خاکشیر یکی از نوشیدنیهایی است که از گرما زدگی جلوگیری میکند.


خاکشیر

خاکشیر جزو آن دسته از خوراکیهایی است که مصرف کردن آن باعث از بین رفتن تشنگی و عطش میشود. خاکشیر یکی از نوشیدنیهایی است که از گرما زدگی جلوگیری میکند و برای رفع عطش روزه داران بسیار مفید است.

نوبت دهی برای بهترین دندانپزشک و تماس و مشاوره رایگان کلیک کنید.

فواید و معجزه خاکشیر

دفع سنگ کلیه

برای دفع سنگ کلیه باید سه قاشق غذا خوری ترنجبین را در یک لیوان آب به مدت پنج ساعت خیس، سپس آن را صاف و با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کنید.

درمان التهاب مجاری ادراری و کلیه

خاکشیرمیتواند التهاب مجاری ادراری و کلیه را از بین ببرد، به ویژه زمانیکه این التهاب در اثر سنگ کلیه ایجاد شده باشد. با این حال کمتر کسی از خواص خاکشیر برای درمان التهاب مجاری ادراری و کلیه اطلاع دارد. برای رفع این مشکل روزانه چهار تا پنج لیوان شربت خاکشیر و سنکنجبین بنوشید.

رفع بوی بد دهان

بوی بد دهان مشکلی است که حضور شما در اجتماع را محدود میکند. خاکشیر بدن را سم زدایی کرده و به دفع خلط‌های موجود در سیستم تنفسی کمک میکند، در نتیجه بوی بد دهان را از بین میبرد. برای درمان بوی بد دهان هر روز عصر یک لیوان خاکشیر و ترنجبین بنوشید.

پاکسازی روده

اسهال یکی از شایعترین مشکلات در فصل تابستان است. این بیماری شما را از انجام کار‌های روزمره باز میدارد و بی توجهی به درمان آن باعث کم آبی بدن میشود. خاکشیر روده را پاکسازی کرده و میکروبهایی که باعث اسهال شده‌اند را از بین میبرد. برای درمان اسهال شربت خاکشیر را با آب سرد درست کرده و مقداری عسل یا شکر به آن اضافه کنید. نوشیدن این ترکیب هر دو ساعت یکبار به درمان این عارضه کمک میکند.

درمان جوش صورت

مخلوط دو قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه‌تره و عرق کاسنی به درمان جوشهای صورت کمک شایانی میکند. برای این منظور باید یک استکان از هر یک از عرقیجات شاه‌تره و کاسنی را با هم مخلوط و آن را با دو قاشق غذاخوری خاکشیرترکیب کنید. این درمان را باید به مدت سه هفته ادامه دهید. این نوشیدنی برای درمان گرفتگی صدا هم استفاده میشود.

درمان آکنه

مخلوط دو قاشق غذاخوری خاکشیر با عرق شاه تره و عرق کاسنی ترکیب خوبی برای درمان جوشهای صورت است. برای استفاده از این مخلوط کافی است یک استکان از هر یک از عرق های گیاهی شاه تره و کاسنی را با هم مخلوط کرده و آن را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر ترکیب کنید.

افزایش وزن

افراد لاغر و کسانی که تمایل دارند وزن خود را بالا ببرند، میتوانند از این نسخه استفاده کنند. این گروه اگرخاکشیر را با شیر میل کنند میتوانند با نوشیدن این خاکشیر صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود کمک کنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتیکه شیر تازه و طبیعی باشد میزان تأثیرگذاری این نسخه بیشتر میشود.

جلوگیری از گرمازدگی

شربت خاکشیر یکی از خوراکیهایی است که از گذشته تاکنون در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده و میتواند در فصل گرما با کاهش دمای بدن به پیشگیری از گرمازدگی کمک کند.

درمان فشار خون

اگر به فشارخون مبتلا هستید و در حال حاضر داروهای کنترل‌کننده فشارخون مصرف میکنید، میتوانید از این شیوه برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید. برای این منظور کافی است یک لیوان خاکشیر را به‌خوبی بکوبید و آن را به‌صورت پودری نرم درآورید، سپس در ظرفی ریخته و به مرور به آن آب اضافه کنید تا خمیری یک دست به دست آید. میتوانید در هفته یک‌بار این مرهم را روی پاهایتان بمالید و شب تا صبح با آن بخوابید. این مرهم به شما کمک میکند تا بهتر بتوانید فشارخون خود را کنترل کنید.

بهبود لک‌ها

برای از بین بردن لکهای پوست به ویژه صورت، یکی از بهترین روشها نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادیکه از این ترکیب به صورت روزانه و مستمر به مدت سه هفته استفاده کنند بعد از مدتی با روشنی پوست و از بین رفتن ککهای صورت و پوستشان روبه رو میشوند. برای تهیه این ترکیب لازم است ترنجبین را پنج ساعت در آب خیس کنید و پس از این مدت آن را صاف کرده و به آن دو قاشق خاکشیرپاک کرده اضافه کنید و میل کنید. با نوشیدن این شربت گیاهی به مرور شاهد روشنی پوست و از بین رفتن لکها خواهید بود. ضمن اینکه نوشیدن خاکشیر دو تا سه لیوان در روز به افرادیکه به شوره و خارش سر مبتلا هستند توصیه شده است. نوشیدن خاکشیر به این افراد کمک میکند تا با اصلاح مزاج برای همیشه با شوره و خارش پوست سرشان خداحافظی کنند.

 

عکس از خاکشیر
خاکشیر جزو آن دسته از خوراکیهایی است که مصرف کردن آن باعث از بین رفتن تشنگی و عطش میشود. خاکشیر یکی از نوشیدنیهایی است که از گرما زدگی جلوگیری میکند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *