درمان دندان درد

دندان درد از بدترین دردهایی است که برای تمام انسانها پیش آمده است. استفاده از روشهای خانگی به تسکین و درمان دندان درد کمک میکند. اگر برای یکبار هم این درد را درطول عمرتان تجربه کرده باشید میتوانید درک کنیدکه چقدر دشوار و غیر قابل تحمل است. پس برای چنین دردی آگاه بودن از راههای موثر دندان درد فوری، مطمئن، مفید و لازم است‌.

از دلایل اصلی دندان درد میتوان به موارد فوق اشاره نمود: نشانگان مفصل گیجگاهی فکی ،فشار سینوس ها، درد قفسه سینه،فرسودگی مینای دندان،التهاب لثه،سکته قلبی،پوسیدگی دندان،التهاب مغزدندان ،دندان قروچه

روشهای درمان دندان درد

زنجبیل و پودرفلفل قرمز

از این دو ادویه میتوانید برای درد دندان استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید مخلوطی از این دو ادویه تهیه کنید. به اندازه مساوی از این دو ادویه، با آب مخلوط کنید و یک مخلوط با غلظت، سس آماده کنید. با پنبه توپ کوچکی درست کنید و به میزان کافی به آن سس آغشته نمایید و روی دندان بگذارید. تا زمانی که درد دندان فروکش کند آن را از روی دندان خارج نکنید.

روغن میخک

دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع شدن درد پشت دندانتان قرار دهید. به روش دیگری هم میتوانید استفاده کنید و آن این است که یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

دم کرده نعناع

در یک فنجان آب جوش یک قاشق چایخوری نعنا خشک بریزید و 20 دقیقه زمان بدهید،تا کامل دم بکشد زمانیکه دمنوشتان خنک شد،آن را در دهانتان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

آب نمک

در آب جوشیده یک قاشق غذاخوری، نمک را حل کنید و صبر کنید خنک شود. مقداری کمی از آن را به مدت ۳۰ ثانیه در دهان خود غرغره کنید.

یخ

چند قالب از یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و روی کیسه، پارچه نازکی بپیچید. برای بیحس شدن دندانتان 15 دقیقه آن را روی قسمتی از صورت که دندان درد میکند قراردهید.

سیر

یک یا دو حبه سیر را بجویید. اینکار را ۲ یا ۳ بار در روز تکرار کنید. یا اینکه یک حبه سیر له شده را با کمی نمک مخلوط کنید روی دندانی که درد میکند قرار دهید. این درمان هنگامی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشدحتی به طور موقت درد را کاهش نمیدهد.

وانیل

دو یا سه قطره وانیل را بر روی پنبه یا گوش پاک کن بریزید و به صورت مستقیم بر روی دندانی که درد میکند قرار دهید.

چای سیاه

چای سیاه پررنگ به دلیل دارا بودن تانین که ماده‌ای قابض است و با کاهش التهاب،دندان درد را کاهش میدهد. چای سیاه را بعد از خنک شدن چند بار در دهانتان غرغره کنید. یا یک چای کیسه‌ای را خیس کنید و روی ناحیه درد قرار دهید.