عکس از ممنوعیتهای دوران بارداری

در دوران بارداری مصرف برخی از موادغذایی،یکسری داروها،پوشیدن بعضی از لباسها،و برخی از ممنوعیتهای دوران بارداری دیگر باید رعایت شود تا خطری جنین و مادر را تهدید نکند.


ممنوعیت های دوران بارداری

ممنوعیت های دوران بارداری عبارتنداز :برخی از موادغذایی،یکسری داروها،پوشیدن بعضی از لباسها،و برخی از ممنوعیتهای دیگر، این موارد ها باید رعایت شود تا خطری جنین و مادر را تهدید نکند.
بارداری دوره تغییر زندگی است و قرار است یک موجود زنده را به دنیا تحویل دهید. بنابراین باید اقدامات و فعالیتهای گذشته خود را از هر جهت تغییر دهید تا با مشکل روبرو نشوید.

از ممنوعیت های دوران بارداری به موارد زیر میتوان اشاره نمود:

نقاشی یا رنگ کردن دیوار

رنگ روغنها دارای مواد شیمیایی میباشند. در نتیجه شما نباید برای رنگ کردن اقدام کنید. زیرا وجود مواد شیمیایی برای نوزاد و شما صدمه میرساند.

شستشو بلندمدت 

 در زمان بارداری، برای شستشو کردن بهتر است تنهایی این کار را انجام ندهید و از همسر یا از اعضای خانواده کمک بگیرید.

سیگار کشیدن

مطالعات نشان میدهد که ۱۰ الی ۱۲ درصد از خانم های باردار در دنیا سیگار میکشند. این کار باعث سقط جنین و یا زایمان زودتر از موعد میشود و یا احتمال اینکه نوزاد شما کمتر از حد معمول و اصولی وزن داشته باشد زیاد است.

مصرف دارو بدون اجازه پزشک

بسیاری از افراد در مواقع مختلف بدون اجازه پزشک از داروها استفاده میکنند. اما در دوران بارداری این قضیه فرق دارد. در این دوران حتی داروهای مسکن را هم بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.

مصرف بیش از حد قهوه

 مصرف قهوه را هر روز بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ میلی گرم در روز نگه دارید و از این مقدار تجاوز نکنید. قهوه بیش از حد زیاد ضربان قلب نوزاد و فشار خون را بالا میبرد.

ماساژ و طب سوزنی

برخی از درمانهای تکمیلی مثل ماساژ و طب سوزنی میتوانند در دوران بارداری مفید باشند. اما قسمت‌هایی از بدن در بارداری نباید تحت این درمانها قرار بگیرند. مثلاً شکم شما در سه ماهه اول بارداری نباید ماساژ داده شود. طب سوزنی در دوران بارداری حتما باید زیر نظر فرد با تجربه در مورد طب سوزنی خانمهای باردار انجام گیرد.

ورزش کردن

انجام فعالیتهای ورزشی بسیار مهم و حیاتی هستند. اما نوع حرکات و میزان ورزش را باید با پزشک خود چک کنید. اگر پزشکتان اجازه داد بهتر است ۳۰ ثانیه ورزش معمولی مانند شنا کردن و یا پیاده روی را در اکثر روزهای هفته داشته باشید.

رایحه درمانی

در دوران بارداری از رایحه درمانی دوری کنید. به این دلیل که در این نوع درمانها روغنهایی به کار میرود که دارای مواد شیمیایی هستند و برای کودک سمی هستند و در نتیجه هرگز نباید خود و نوزادتان را در معرض آنها قرار دهید.

اشعه ایکس

گاهی اوقات استفاده از این آزمایشها برای بررسی سلامت جنین لازم است. اما در موارد غیر ضروری از انجام این آزمایشها خودداری نمایید.

حمام بخار و سونا

در دوران بارداری نباید در مکانهای بسیار گرم و داغ قرار بگیرید. تا بعد از زایمان صبر کنید. بعد، از این مکانها استفاده نمایید.

پوشیدن کفشهای پاشنه بلند

به دلیل سنگینی وزن شما در دوران بارداری استفاده از کفشهای پاشنه بلند، مانند یک سم برای بدن عمل میکند زیرا به کمر و پاهای شما فشار وارد میشود.

عکس از ممنوعیتهای دوران بارداری
در دوران بارداری مصرف برخی از موادغذایی،یکسری داروها،پوشیدن بعضی از لباسها،و برخی از ممنوعیتهای دوران بارداری دیگر باید رعایت شود تا خطری جنین و مادر را تهدید نکند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *