عکس از ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم ها را ،در سنین مختلف آزار میدهد. گیاهان دارویی برای افزایش رشد موی سر میتوانند مؤثر باشند.


ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم ها را ، در سنین مختلف آزار میدهد. گیاهان دارویی برای افزایش رشد موی سر میتوانند مؤثر باشند. اما زمانیکه شما با مشکل ریزش شدید موهایتان، دست و پنجه نرم میکنید، اولین مرحله، پیدا کردن راهی برای توقف ریزش مو است.

با استفاده از این درمانهای خانگی میتوانید با ریزش موی خود خداحافظی کنید.

روش خانگی درمان ریزش مو با نارگیل

نارگیل مزایای زیادی برای سلامتی موهای شما دارد. نارگیل دارای اسیدهای چرب مفید مواد معدنی و پروتئین هایی است که میتواند شکست مو را کمتر کند. از روغن نارگیل یا شیر آن برای جلوگیری از ریزش موها استفاده کنید. نارگیل نه تنها میتواند باعث رشد دوباره موها شود، بلکه آن را نرمتر میکند. روغن نارگیل را میتوانید شب بر روی ریشه و ساقه مو هایتان ماساژ دهید، و برای آنکه دچار چربی مو نشوید، صبح آن را بشویید. البته کسانی که موهای خشکی دارند نیاز به شستشوی مو ندارند و از این روش در طول روز برای درمان ریزش مو استفاده کنند.

روش خانگی درمان ریزش مو با آب پیاز و سیر

پیاز دارای مقدار قابل توجهی گوگرد است. غلظت بالای گوگرد موجود در پیاز، به رشد مو در هر شرایطی کمک میکند. مو به طور طبیعی از پروتئین و کراتین موجود در بافت داخلی اش تقویت میشود و استحکام موها بسته به وجود این مواد به میزان کافی در مو است. آب پیاز با دارا بودن ترکیباتی فوق العاده برای رشد و پر پشت شدن موها مانع ریزش موی سر میشود. آب پیاز برای مقابله با آلوپسی یا طاسی منطقه ای، یک درمان فوق العاده است.

روش استفاده از آب پیاز به این صورت میباشد، یک عدد پیاز قرمز متوسط را خرد کرده و با ۴ حبه سیر مخلوط کنید. سپس با دو لیوان آب به اضافه دو قاشق غذاخوری دارچین به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه آنها را از روی حرارت بردارید و به مدت چهار روز به همان صورت در جایی بگذارید بماند. بعد از چهار روز محلول را صاف کرده و داخل شامپو بریزید و هر بار سر خود را با آن شستشو دهید.

روش خانگی درمان ریزش مو با ماسک تخم مرغ و ماست

دو قاشق غذاخوری ماست ساده،یک قاشق غذاخوری روغن خردل، یک عدد تخم مرغ،یک قاشق غذاخوری آب لیمو را مخلوط کرده و روی موها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه با آب، محلول را از روی سر خود بشویید.

روش خانگی درمان ریزش مو با ماسک تخم مرغ و چای سبز

یک عدد تخم مرغ کامل را با چنگال بزنید. یک قاشق غذاخوری پودر خردل،یک قاشق غذاخوری چای سبز دم کرده را با آب مخلوط کرده و به موها بمالید. پس از ۲۰ دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.

روش خانگی درمان ریزش مو با روغن زیتون

روغن زیتون از موها در برابر خشکی و شکستگی محافظت میکند. این روغن میتواند مانع کند شدن ریزش ژنتیکی مو شود. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را مستقیم روی موها بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس موها را مثل همیشه بشویید.

روش خانگی درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

ارزانترین روش برای جلوگیری از ریختن موها همین ماساژ کف سر میباشد. این کار نه هزینه دارد و نه عوارض جانبی.
زمانیکه موهایتان را میشویید به آرامی و با نوک انگشتان روی پوست سرتان فشار وارد کنید تا جریان خون در این ناحیه افزایش بیابد.

روش خانگی درمان ریزش مو با حنا

حنا به عنوان یک رنگ مو طبیعی یا نرم کننده استفاده میشود. اما خواص موجود در آن برای استحکام ریشه مو بسیار مفید است. اگر حنا را با سایر مواد ترکیب کنید نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. روش استفاده از حنا به این طریق میباشد؛ بیست میلی لیتر روغن خردل را در یک ظرف کوچک بریزید و ۶۰ گرم برگ حنای خشک به آن اضافه کنید. ترکیب را بجوشانید و روغن را از صافی عبور دهید بعد از خشک شدن پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. و باقیمانده را در یک ظرف درب دار نگه دارید. شما میتوانید از پودر حنا با کشک، نیز استفاده کنید و آن را روی پوست سر اعمال کنید و بعد از یک ساعت بشویید.

 

عکس از ریزش مو
ریزش مو یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم ها را ،در سنین مختلف آزار میدهد. گیاهان دارویی برای افزایش رشد موی سر میتوانند مؤثر باشند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *