عکس از گردن درد

گردن درد یکی از مشکلات معمول مربوط به سلامتی است که معمولاً موقتی میباشد و طول مدت آن در حدود یک تا دو هفته است. با مشاهده درد گردن باید درمان شروع شود. از علل درد گردن اغلب در نتیجه کشیدگی عضلات ایجاد میشود.


گردن درد 

گردن یکی از اندامهای انعطاف پذیر بدن است که وزن سر را بر روی خود تحمل میکند. به همین خاطر میتواند مستعد وارد شدن آسیب و بروز شرایطی باشد که باعث ایجاد درد و محدودیت حرکتی میشود. گردن درد یکی از مشکلات معمول مربوط به سلامتی است که معمولاً موقتی میباشد و طول مدت آن در حدود یک تا دو هفته است. با مشاهده درد گردن باید درمان شروع شود. از علل گردن درد، اغلب در نتیجه کشیدگی عضلات ایجاد میشود. عضلات گردن معمولا به دلیل حرکات بد و نامناسب بدن دچار آسیب و درد میشود. پوکی استخوان نیز میتواند یکی از علتهای گردن درد شما باشد .

نشانه های گردن درد

  • دردهایی که با نگه داشتن سر در یک حالت ثابت به مدت طولانی بدتر میشوند، مثلا فرد هنگام رانندگی و کار کردن با کامپیوتر احساس درد بیشتری میکند.
  • اسپاسم و سفتی عضلات
  • درد تیز و شدید در یک ناحیه
  • ناتوانی در تکان دادن سر
  • سوزش کلی در گردن
  • سر درد
  • سخت شدن چرخش گردن
  • نارسایی روده
  • ناتوانی در بلند کردن اجسام

دلایل گردن درد

فشار عصبی

ایجاد زائده های استخوانی در مهره های گردن یا فتق دیسک گردن میتواند باعث وارد شدن فشار به عصب و خارج شدن آن از محل صحیح در ستون فقرات شود.

بیماریها

بعضی بیماریهای خاص مانند مننژیت، روماتیسم یا سرطان میتواند باعث ایجاد گردن درد شود.

درد مفصل ها

گردن نیز مانند دیگر قسمتهای بدن دارای مفصل است و میتواند به دلیل عوامل مختلفی تحت فشار قرار بگیرد. در نتیجه فرد با گردن درد روبرو میشود .

آسیب دیدگی

این آسیب دیدگی میتواند از قسمت جلو یا پشت گردن فرد اتفاق بیافتد .

سفت شدن عضلات

ساعات طولانی نشستن پای موبایل یا کامپیوتر، باعث سفت شدن گردن و عضلات آن میشود. در این صورت باید ساعات مطالعه را کاهش دهید و زودتر به رختخواب بروید و به گردن خود استراحت دهید .

زمان مراجعه به پزشک

در صورت روبرو شدن با این علائم به پزشک مراجعه کنید.

  1. درد‌های گردنی شدید بدون علت
  2. احساس وجود غده در گردن
  3. مشکل بلعیدن یا نفس کشیدن
  4. تب،سردرد،حالت تهوع و استفراغ
  5. اختلال عملکرد مثانه یا روده
  6. ناتوانی در حرکت دادن بازوها یا دست‌ها
  7. تورم غدد، احساس ضعف و بی حسی
  8. مور مور شدن
  9. دردی که از بازو یا پاها شروع میشود

اگر گردن شما به طور شدید یا همراه علائم دیگر درد کند یا این وضعیت بیش از یک هفته ادامه پیدا کند، به پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری از گردن درد

♦به منظور پیشگیری از ایجاد گردن درد، سر خود را در مرکز ستون فقرات نگه دارید. علاوه بر این بعضی تغییرات ساده در فعالیتهای روزمره میتواند به پیشگیری از گردن درد کمک کند.

♦از گرفتن تلفن بین گوش و شانه خود در هنگام صحبت کردن خودداری کنید.

♦سیگار کشیدن را ترک کنید.

♦از حمل کردن بسته های سنگین بر روی شانه خود اجتناب نمایید.

♦هنگام خوابیدن از یک پشتی کوچک زیر گردن خود استفاده کنید و سعی کنید بر روی پشت خود به صورتی بخوابید که رانهای شما نیز بر روی پشتیهای کوچک قرار داشته باشد.

♦مانیتور کامپیوتر شما باید مقابل چشمانتان باشد. زانوهای شما نیز باید پایینتر از باسن شما باشد و صندلی شما باید دستگیره داشته باشد.

♦اگر تصمیم دارید مسیر طولانی را رانندگی کنید، یا مدت زمان زیادی را پشت کامپیوتر بنشینید، چند دقیقه ای ما بین کار به خود استراحت دهید. و از پشت میز بلند شوید و حرکات کششی گردن و شانه را انجام دهید .

درمان گردن درد با روش خانگی

سرکه سیب

دو فنجان سرکه سیب به وان حمام اضافه کنید، حداقل به مدت پانزده دقیقه درون آن دراز بکشید. این کار را یک بار در روز انجام دهید تا درد‌های گردنی شما به طور کامل بهبود پیدا کند. همچنین میتوانید یک برگ دستمال کاغذی را آغشته به سرکه سیب کنید و روی ناحیه‌ای از گردن که درد میکند قرار دهید. آن را چند ساعت روی ناحیه فوق نگه دارید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

زرد چوبه

یک قاشق چای خوری پودر زرد چوبه را در یک لیوان شیر مخلوط کنید. سپس به مدت پنج دقیقه حرارت دهید. مقداری عسل به آن اضافه کنید و اجازه دهید خنک شود. این نوشیدنی را دو بار در روز تا زمانی که بهبود پیدا کنید مصرف کنید.

فلفل قرمز

به دو قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم، یک قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز اضافه کنید و هم بزنید. سپس بر روی عضلات ناحیه گردن بمالید. این درمان ساده را دو بار در روز انجام دهید تا درد‌های گردن شما کمتر شود.

زنجبیل

در دو فنجان آب، یک تکه کوچک ریشه زنجبیل را به مدت ده دقیقه بجوشانید. کمی عسل به آن بیفزایید و به عنوان چای تا سه فنجان از آن را در طول روز بنوشید.

ورزش دادن گردن

گردن خود را به آرامی به صورت دایره ای بچرخانید و به آرامی به جلو و عقب و چپ و راست تکان دهید. تمام حرکات باید در کمال آرامش و به آهستگی انجام شود .

هیدروتراپی

۳ الی ۵ دقیقه در محل آسیب دیده آب گرم بگیرید و سپس به مدت 30 الی 60 ثانیه آب را سرد کنید. این کار را چند بار تکرار کنید زیرا آب گرم باعث افزایش گردش خون میشود و سفتی عضله گردن را از بین میبرد. آب سرد نیز التهابات را کاهش میدهد. زمانیکه در حال دوش گرفتن هستید، حتما گردن خود را صاف نگه دارید و هرگز آن را به هیچ جهتی نچرخانید .

استفاده از یخ برای گردن درد

یخ خرد شده را در یک کیسه‌ی پلاستیکی قرار دهید و کیسه‌ی یخ را با یک تکه پارچه پوشش بدهید. سپس آن را روی گردنتان بگذارید و اجازه بدهید به مدت پانزده دقیقه بماند.

ماساژ دادن برای رفع گردن درد

ماساژ میتواند به کاهش تنش عضلات و تسکین موقت آنها کمک کند و اوضاع خوابتان را بهبود ببخشد.  یک حمام یا دوش آب داغ بگیرید تا عضلات را آرام کنید. سپس از یکی از اعضای خانواده بخواهید با استفاده از روغن یا لوسیون گردن و شانه‌های‌تان را ماساژ بدهد. ماساژ باید با استفاده از انگشتان باشد به این ترتیب که فشار ملایمی در حرکات دایره‌ای کوچک اعمال شود. بعد، بخواهید روی گردن و شانه‌ها را، با فشار نسبتا قوی رو به پایین مالش دهد. ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه را فراموش نکنید.

خم کردن زانو

با این تمرین به تقویت عضلات شکمتان کمک میکنید و این عضلات به طور مستقیم با قسمت بالای کمر مرتبط هستند. این تمرین شامل خم کردن زانو و کشیدن آن داخل شکم برای تمرکز روی عضلات این ناحیه است. تمرین خم کردن زانو مطمئنا به شما کمک خواهند کرد که گردن درد را خیلی راحت و سریع برطرف کنید. در واقع یکی از بهترین درمانهای درد گردن همین است.

ترب کوهی برای رفع گردن درد

برای انجام این درمان باید ترب کوهی را در ناحیه‌ی گردن استعمال کنید. فقط یادتان باشد که بعد از گذشته چند دقیقه آن را بردارید زیرا ترب کوهی میتواند باعث بی حس شدن یا حالت سوزش روی پوست شود. استفاده از ترب کوهی یکی از درمانهای طبیعی و قدرتمند گردن درد است.

نمک اپسوم

مقداری نمک اپسوم را به آب وان حمام‌ تان اضافه کنید و در آن استراحت کنید. منیزیوم و نمک موجود در نمک اپسوم بـه تنظیم آنزیم‌ هاي مختلف در بدن انسان کمک میکنند و هم‌ چنین باعث افزایش جریان خون و کاهش تنش و استرس ماهیچه‌ ها میشوند.

روغن نعناع فلفلی

منتول موجود در روغن نعناع فلفلی ،ناراحتی ناشی از گرفتگی گردن و گردن درد را کاهش میدهد. دو قاشق چای خوری روغن زیتون را به مدت چند ثانیه در مایکرو ویو گرم کنید. چند قطره روغن نعناع فلفلی رابا روغن زیتون گرم ترکیب کنید و بـه آرامی روی گردنتان ماساژ دهید. اینکار را روزی دو بار تکرار کنید.

چای کیسه ای برای گردن درد

چای کیسه‌ اي بابونه را میتوانید بعنوان کمپرس گرم روی نواحی دردناک گردن بگذارید. اینکار باعث تسکین درد و گرفتگی ماهیچه میشود.

عکس از گردن درد
گردن درد یکی از مشکلات معمول مربوط به سلامتی است که معمولاً موقتی میباشد و طول مدت آن در حدود یک تا دو هفته است. با مشاهده درد گردن باید درمان شروع شود. از علل درد گردن اغلب در نتیجه کشیدگی عضلات ایجاد میشود.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *