روشی برای کاهش وزن

متاسفانه در زندگی امروزی بسیاری از افراد با مشکل اضافه وزن مواجه میشوند. و همیشه به دنبال روشی برای کاهش وزن میگردند.


کاهش وزن

متاسفانه در زندگی امروزی بسیاری از افراد با مشکل اضافه وزن مواجه میشوند. و همیشه به دنبال روشی برای کاهش وزن میگردند. که بعضی از این روشها نه تنها موثرنیستند بلکه سبب بیماریهای مختلف میشوند.
بهترین راه برای لاغری و رهایی از اضافه وزن گرفتن رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزش منظم میباشد. اما در بعضی مواقع ما بدنبال یک راه حل برای لاغری سریع میگردیم . البته بهتر است بعضی از این رژیمهای سریع کاهش وزن از یک رژیم غذایی مناسب به همراه پیاده روی و ورزش استفاده کنید. تا وزنتان ثابت گردد چون راههای سریع کاهش وزن معمولاً نتیجه پایداری ندارند.

با این روش در یک هفته ۸ کیلو لاغر شوید

یکی از سریعترین روشهای سالم و طبیعی که برای تمام گروه‌های سنی قابل استفاده میباشد رژیم جنرال موتورز (GM) است. این رژیم نباید بیشتر دو هفته ادامه پیدا کند. زمانیکه این برنامه غذایی را دنبال کردید نباید استرس داشته باشید. خواب کافی داشته باشید. غذا بخورید و کمتر از آن غذا مصرف نکنید و خود را گرسنه نگه ندارید. مهمترین نکته این رژیم این است که قبل از تمام شدن دو هفته نباید خود را وزن کنید. چون وزن کردن زیاد موجب میشود دلسرد شوید یا رژیم را رها کنید.

مراحل کاهش وزن در هفت روز

اولین روز

در اولین روز از مرحله کاهش وزن، فقط باید میوه و آب مصرف کنید. اجتناب کردن از خوردن سایر خوراکیها، حدود ۸ یا ۱۲ لیوان آب بنوشید. و سیب، انار، خربزه، هندوانه بهترین میوه ها در این رژیم هستند. موقع گرسنگی فقط آب و میوه مصرف نمایید.

دومین روز

روز دوم مختص به سبزیجات میباشد. شما باید سبزیجات خام و پخته و آب پز شده مصرف کنید. مانند بروکلی،خیار، هویج،لوبیای پخته، کدو، کاهو، کلم. این سبزیجات را ترکیب کنید و سالاد درست کنید و روی آن سس نریزید با مقداری آبلیمو و سرکه سیب ، میل نمایید. مانند روز قبل ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. اگر بیرون روی زیاد شدید، نگران نباشید. سیب زمینی آبپز را در صبحانه مصرف کنید تا کربوهیدراتهای آن طی روز بسوزند.

سومین روز

در سومین روز برای کاهش وزن، انواع میوه و سبزیجات به غیر از موز و سیب زمینی مصرف کنید. در کنار خوردن سبزیجات و میوه ها باید ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. از میوه برای صبحانه و برای ناهار،از سبزیجات به شکل سوپ، سالاد. برای میان وعده و شام از میوه و سبزیجات،استفاده نمایید.

چهارمین روز

استفاده از ۸ تا ۱۰ عدد موز به همراه ۳ لیوان شیر مجاز میباشد. نباید به غیر از اینها چیزی دیگری بخورید. اگر سهمیه موز و شیر را بطور مناسب برای تمام روزتان تقسیم بندی کنید احساس گرسنگی شما را اذیت نخواهد کرد. در این روز هم ۸ تا ۱۰ لیوان آب فراموش نشود.

پنجمین روز

یک پیمانه برنج بدون روغن و گوشت قرمز یا سفید بدون چربی به مقدار ۲۵۰ گرم بخورید. در پنجمین روز از مراحل کاهش وزن، فقط به خوردن سوپ ،سبزیجات بدون روغن، شامل کدو، کلم، بروکلی، هویج مجاز هستید. و همچنین میتوانید از پرتقال، سیب، یا گریپ فورت استفاده کنید. خوردن ۶ تا ۷ عدد گوجه فرنگی در این روز توصیه میشود تا اسید اوریک بدنتان افزایش یابد. و همچنین خوردن ۱۰ تا ۱۲لیوان آب فراموش نشود.

ششمین روز

شما مجاز به خوردن یک پیمانه برنج برای نهار، و سبزیجات بطور پخته یا خام برای باقی روز میباشید. خوردن آب به تعداد ۸ تا ۱۲ لیوان فراموش نشود. و همچنین شما در این روز اجازه دارید ۲۵۰ گرم گوشت قرمز یا سفید بدون چربی استفاده نمایید.

هفتمین روز

در این روز از برنامه غذایی روز ششم، به همراه یک لیوان آب میوه طبیعی تهیه شده در منزل استفاده کنید. و همچنین نوشیدن ۸ تا ۱۲ لیوان آب فراموش نشود. در این روز به علاوه بر کاهش وزن، پوست تان نیز روشنتر میشود. در پایان این روز خودتان را وزن کنید. بعد از این دیگر پرخوری راکنار بگذارید تا نتیجه کار و تلاشتان در روزهای آتی را از دست ندهید.

 

روشی برای کاهش وزن
متاسفانه در زندگی امروزی بسیاری از افراد با مشکل اضافه وزن مواجه میشوند. و همیشه به دنبال روشی برای کاهش وزن میگردند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *