استفاده کودک از اینترنت

عوارض اینترنت روی کودکان وتاثیری که استفاده بیشتراز فضای مجازی بر روان و شخصیت کودک میگذارد بسیار زیاد است.


عوارض اینترنت روی کودکان

عوارض اینترنت روی کودکان و تاثیری که استفاده بیشتر از فضای مجازی بر روان و شخصیت کودک میگذارد بسیار زیاد است. و باعث گوشه گیر و پرخاشگر شدن کودک میشود.
این روزها نسل جدید، از اینترنت استفاده بیشتری میکنند. اگر چه نوجوانان، بیشتر از گروه‌های سنی دیگر از اینترنت استفاده میکنند. و اینکار به دلیل اهداف مختلفی از جمله ارتباط برقرار کردن با اعضای خانواده و دوستان، شرکت کردن در کلاسهای آنلاین و غیره به انجام میرسانند. اما بعضاً استفاده از اینترنت در آنها به اعتیاد تبدیل میشود. و میتواند اثرات بدی را به همراه داشته باشد.
استفاده کردن اشتباه از شبکه‌های اجتماعی، استفاده بیش از حد از گیم ها، بازیهای آنلاین و ویدیوها، خرید غیر ضروری به صورت آنلاین جز مشکلات رایج از آنها میباشد.

اضطراب، ناراحتی و افسردگی

 اضطراب، ناراحتی و افسردگی از عوارض اینترنت روی کودکان به شمار میرود. نوجوانان و کودکانی که زمان بیشتری را درشبکه های مجازی میگذارند و در دنیای واقعی وقت نمیگذارند بعد از چند مدت به اینترنت وابسته میشوند. و هنگامی که به اینترنت دسترسی نداشته باشند شروع به نشان دادن علایمی از جمله افسردگی و ناراحتی و اضطراب میکنند.

ناتوانی برای پیش رفتن طبق برنامه

نوجوانان از اینترنت برای انجام کارهای خاصی مانند تعاملات مالی، پرداخت قبوض، جستجو برای اطلاعات و غیره استفاده میکنند. در دنیای بازی هم به جای اینکه کارهای خودشان را انجام دهند همیشه به دنبال گیم های مختلف هستند. و همچنین نمیتوانند مدیریت خوب، در زمان را داشته باشند. و در نتیجه طبق برنامه مطالعاتی خود و کارهای مهم دیگر پیش نمیروند.

دروغگویی

 دروغ گفتن از عوارض اینترنت روی کودکان محسوب میشود. اکثر افرادی که به اینترنت اعتیاد دارند خودشان میدانند که دارای چه مشکلی هستند اعضای خانواده و دوستان و همکاران هم میتوانند این عادت بد را به آنها یادآوری کنند. اما آنها تلاش میکنند این موضوع را انکار کنند و در واقع دروغگو میشوند.

تغییر رفتار

کسانی که به اینترنت معتاد هستند از اینترنت برای کاهش استرس و بهبود حال و حوصله خود استفاده میکنند. زمانیکه از اینترنت استفاده میکنند خوشحال هستند و هنگامیکه نمیتوانند از اینترنت استفاده کنند کاملا ناراحت و کلافه میشوند.

به هم ریختگی خواب

به هم ریختگی خواب یکی دیگر از عوارض اینترنت روی کودکان میباشد. بسیاری از نوجوانان و کودکان این روزها از تبلت و گوشی استفاده میکنند حتی تا رختخواب هم آنها را همراه خود دارند. قبل از خوابیدن، مداوم از گوشی و تبلت استفاده میکنند. و در نتیجه نور مصنوعی گوشی و تبلت در مدت زمان طولانی مشکلات خواب را در آنها ایجاد میکند.

 

عوارض اینترنت روی کودکان
عوارض اینترنت روی کودکان و تاثیری که استفاده بیشتر از فضای مجازی بر روان و شخصیت کودک میگذارد بسیار زیاد است.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *