عکس از کم خوابی

بی خوابی به هر دلیلی باشد بسیار زیاد به سلامتی ،فعالیت و ایمنی شما آسیب میرساند


کم خوابی

کم خوابی به هر دلیلی که باشد به سلامتی، فعالیت و ایمنی شما آسیب میرساند. یکی از دلایل سرطان را در برخی موارد از عوارض کم خوابی  و بیخوابی عنوان میکنند.

درست است که وقتی بیدار شدید کالری زیادی مصرف میکنید اما تقریبا برای از بین بردن بسیاری از کالری های اضافی که در هنگام خستگی جذب میکنید کافی نیست.

از عوارض کم خوابی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

اضافه وزن از عوارض کم خوابی

به نظر افرادی که کم میخوابند عدم تعادل هورمون دارند. که با افزایش اشتها گرایش بیشتر به غذاهای کالری بالا، پاسخ بیشتر به رفتارهای افراطی و عدم توانایی کاهش کنترل انگیزه ها، خود ترکیبی بسیار خطرناک مرتبط با اضافه وزن است.

کیفیت زندگی کمتر

افرادی که بی خواب هستند نسبت به افرادی که از نظر خواب مشکل خاصی ندارند کیفیت زندگی کمتری دارند.

واکنش کم در زمان رانندگی و مواجه شدن با خطرات

خواب آلودگی ناشی از اختلالات خواب شبانه که منجر به خستگی، سردرد و کاهش سطح هوشیاری فرد میشود. از بزرگ ترین عوامل ایجاد حوادث و تصادفات جاده ای است.

عدم تمرکز و حواس پرتی از عوارض کم خوابی

استراحت کافی و زود خوابیدن میتواند باعث استراحت مغز شود و تمرکز را به شما بازگرداند. در صورتیکه خواب کافی نداشته باشید، دچار اختلال در توجه میشوید. احساس خستگی ‌میکنید و هوشیاری شما نیز کاهش میابد.

زیاد شدن غیر عادی ادرار

زمانیکه انسان به خواب میرود، سیستم تولید ادرار در بدن فرآیند آرامتری را در پیش میگیرد. و از این رو است که اغلب افراد در زمان خواب نیازی به استفاده از سرویسهای بهداشتی ندارند. اما زمانیکه فردی در طول شب بیدار میماند، خبری از فرآیند آرام تولید ادرار نیست. دانشمندان چنین وضعیتی را تولید بیش از حد ادرار شبانه مینامند. این موضوع عاملی برای شب ادراری در برخی کودکان و حتی بزرگسالان است، چراکه فرآیند تولید ادرار در این افراد با وجود به خواب رفتن به حالت معمول به فعالیت ادامه میدهد. 

ابتلا به دیابت از عوارض کم خوابی

بیدار ماندن در ساعاتی که بدن بر اساس ساز و کارش برای خوابیدن و کاهش متابولیسم آماده میشود. در صورت استمرار میتواند منجر به ایجاد مقاومت در برابر انسولین و در نتیجه مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع دوم شود.

از دیگر مشکلات کم خوابی میتوان به مواد زیر اشاره نمود:

مشکلات بینایی،سردرد ،عملکرد شغلی و تحصیلی پایین،اختلالات ذهنی و روانی مانند اضطراب و افسردگی افزایش خطر و ماندگاری بیماریهای بلندمدت، مانند بیمارییهای قلبی و فشار خون،از بین بردن نیاز جنسی، پوست را پیر میکند. خطر مرگ را زیاد میکند. قدرت قضاوت را به خصوص در مورد خواب تخریب میکند. مشکلات سیستم گوارشی به وجود می آورد.

عکس از کم خوابی
بی خوابی به هر دلیلی که باشد بسیار زیاد به سلامتی ،فعالیت و ایمنی شما آسیب میرساند

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *