رفع گودی زیر چشم

گودی زیر چشم معمولا یکی از مشکلات رایج در بین زنان و مردان است. این تیرگی که اغلب با پف همراه است باعث میشود فرد مسن‌تر از سن خود به نظر برسد.


گودی زیر چشم

گودی زیر چشم معمولا یکی از مشکلات رایج در بین زنان و مردان است. این تیرگی که اغلب با پف همراه است باعث میشود فرد مسن‌تر از سن خود به نظر برسد. بدتر از همه این‌که خلاصی یافتن از شر آن‌ها نیز کار دشواری است. با وجود این‌که سیاهی زیر چشم میتواند هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد اما این مشکل اغلب در افرادی رایج است که: مسن هستند، از لحاظ ژنتیکی مستعد این شرایط هستند ( پری اوربتیال هایپرپیگمنتیشن)

با اینکه خستگی مفرط میتواند دلیل منطقی برای چنین شرایطی باشد اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که میتوانند موجب کبودی زیر چشم‌ ها شوند. در بسیاری از موارد، با درمان‌ کوتاه مدت میتوان از شر سیاهی زیر چشمها که شادابی و جوانی چهره را تحت تاثیر قرار میدهد رهایی یافت.

دلایل ایجاد تیرگی زیر چشم

فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید مثل بیماری گریوز و پرکاری غده تیروئید همگی از علت گودی زیر چشم میباشند. در صورتیکه هر یک از مشکلات و بیماریهای فوق را داشته باشید، آنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار میدهند، بنابراین قبل از هر گونه درمان زیبایی به چشم پزشک رجوع کنید.

از دیگر دلایل گودی و سیاهی دور چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی، اختلالات کلیوی، مالش بیش از حد چشمها، کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن، مشکلات قلبی عروقی، خستگی مزمن، آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست، مصرف الکل و مواد مخدر، کم خوابی

رفع گودی زیر چشم با روش خانگی

لبنیات

لبنیات مانند شیر منبع بسیار خوبی از ویتامین A هستند. این ویتامین حاوی رتینوئید‌هایی است که علاوه بر جوانسازی پوست به رفع گودی زیر چشم کمک میکند.

برای درمان سیاهی دور چشم با شیر میتوانید به شکل زیر عمل کنید:

یک پنبه را آغشته به شیر سرد کنید و آن را زیر چشمان خود بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب گرم بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

آب

نوشیدن مقدار زیادی آب برای درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم موثر است. بنابراین، به جای مصرف دارو، مقدار زیادی آب و نوشیدنی (ترجیحاً آب ولرم) بنوشید تا بدن بتواند سموم را دفع کرده و از این طریق صورت و دور چشم شما روشنتر شود.

خواب کافی

نخوابیدن میتواند موجب رنگ پریدگی پوست شده و تیرگی زیر چشم را بیشتر آشکار کند. برای پیشگیری از نمایان شدن کبودی و سیاهی زیر چشمها 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

گرفتگی بینی را از بین ببرید

بینی گرفته میتواند باعث سیاهی زیر چشم بشود زیرا رگهای اطراف سینوس بزرگتر و سیاهتر میشوند . از اسپریهای بینی برای باز کردن بینی استفاده کنید .

روغن نارگیل

روغن نارگیل مرطوب کننده ی پوست و جاذب چربیهای پوستی است. روغن نارگیل را بر روی ناحیه مورد نظر ریخته و به آرامی دو الی سه دقیقه قبل از خواب ماساژ داده و به هنگام صبح آن را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد با کوچک کردن رگهای خونی منبسط شده در اطراف چشم، علاوه بر درمان گودی زیر چشم، پف دور آن را نیز کاهش خواهد داد. چند تکه یخ را درون یک کیسه قرار داده و به آرامی در زیر چشم خود قرار دهید. اگر یخ شما را اذیت میکند، برای رفع سیاهی دور چشم خود یک پارچه تمیز به آب سرد آغشته کرده و بیست دقیقه با آن زیر چشمانتان را ماساژ دهید.

بالا نگه داشتن سر

برای پیشگیری از تجمع مایعات در زیر چشمها که موجب پف آلودگی و تورم چشم‌ها میشود با قرار دادن چند بالشت در زیر سر، سر را در موقعیت بالا نگهدارید.

روغن بادام

شب هنگام خوابیدن، چند قطره از این روغن را در ناحیه مورد نظر بریزید و سه الی چهار دقیقه ماساژ دهید. هنگام صبح صورت خود را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید. ۶ قطره روغن بادام را با یک قاشق غذا خوری عسل خالص ترکیب کنید. قبل از خواب این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید. هنگام صبح صورت خود را بشورید. اینکار را روزانه تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد پیری، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد که تورم را کاهش داده و رنگدانه ها را پاک میکند. یک دوم قاشق چای خوری زرد چوبه را با آب آناناس ترکیب کرده تا خمیری شکل شود. ترکیب خمیری را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و به مدت ده دقیقه رهایش کنید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشورید.

سیگار نکشید

سیگار باعث واضحتر شدن رگها و آبی تر شدن آنها خواهد شد که یکی از دلایل سیاهی زیر چشم میباشد .

استفاده از چای کیسه‌ای

قراردادن چای کیسه‌ای روی چشمها میتواند موجب بهبود ظاهر چشمها شود. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدانهایی است که میتواند به بهبود جریان خون، انقباض عروق خونی و کاهش احتباس مایع زیر پوستی کمک کند. دو عدد چای کیسه‌ای سبز یا سیاه را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. سپس به‌مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. بعد از خنک شدن، چشمها را بسته و آنها را به‌مدت 10 تا 20 دقیقه روی چشمها قرار دهید. بعد از برداشتن چای کیسه‌ای چشمها را با آب سرد بشویید.

گوجه فرنگی

یکی از موثرترین درمانهای خانگی برای بهبودی و رفع گودی زیر چشم گوجه فرنگی است. برای اینکار میتوانید در منزل آب یک یا دو گوجه فرنگی تازه را بگیرید و با زرد چوبه و کمی آرد و همچنین یک قاشق غذا خوری آب لیمو یک خمیر ضخیم تهیه نمایید. این خمیر را اطراف چشم قرار دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید که در همان حالت بماند سپس با آب بشویید. برای نتیجه بهتر میتوانید اینکار را ۲ یا ۳ در هفته انجام دهید تا رنگ تیرگی اطراف چشم کاملا از بین برود.

از خیار استفاده کنید

خیار را حلقه حلقه کنید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. خیار را روی چشمان و روی سیاهیها بگذارید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید. خیار باعث کاهش پف چشم و رفرش کردن پوست آن خواهد شد. 

ماسک روغن بادام و عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را با ۶ قطره روغن بادام مخلوط کنید و قبل از خواب ترکیب این مواد را اطراف و زیر چشمها بمالید و صبح بعد از بیدار شدن صورت خود را بشویید و از این ماسک روزانه استفاده کنید.

 

رفع گودی زیر چشم
گودی زیر چشم معمولا یکی از مشکلات رایج در بین زنان و مردان است. این تیرگی که اغلب با پف همراه است باعث میشود فرد مسن‌تر از سن خود به نظر برسد.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *